Alla inlägg under juli 2009

Av Kristin - 27 juli 2009 20:30

Det här inslaget handlar om bett, bestraffningar och otäcka "häst"människor.. Det finns en del, i mina ögon, otäcka videoinslag..

Av Kristin - 27 juli 2009 20:12

Bara såå vackert..

Av Kristin - 27 juli 2009 19:52

Det här är en hyllning till ett sätt att utbilda och rida hästen utan våld och tvång. Videon kanske inte tilltalar dig rakt av, det gör den inte mig heller, men ta en liten bit här och var när du får lite hästvisdom och skaffa dig din egen uppfattning om vad för slags hästmänniska du vill vara..

Det är ju ruskigt trångsynt att avfärda något rakt av, bara för att det inte kommer i en förpackning du gillar..

Av Kristin - 16 juli 2009 12:25

I helgen ska jag åka och hälsa på Newada. Förut att hon tappat en sko vid två tillfällen så är allt väl med henne. Äntligen har hon fått framskor fram och nu ser hennes hovar ut som de ska! Enligt hovis så kommer det att ta ytterligare några gånger innan de är fullt ok, men det är på gång..

Ska försöka ta lite bilder om hennes stora mage får plats.. Vet hur lätt hon ökar i omfång så fort man släpper efter =0)


Av Kristin - 4 juli 2009 17:18

Newada och jag har filat på lite i dressyren och jag tycker att vi kommit en liten bit på väg. Nu under juli jobbar jag så galet och sjukt mycket att jag har tagit beslutet att låta Newada gå på bete.

Den lilla tid jag inte arbetar kommer jag att lägga på min familj och mina studier, och då får hon helt enkelt stå tillbaka. Eftersom hon inte vilat speciellt mycket sedan hon kom till Sverige för två år sedan, så har jag inte så vidare mycket dåligt samvete.

Hon kommer att hållas igång och ryttaren i sin tur får komma igång medans hennes kalv går på grönbete. (det där med kalv kommer jag nog att få äta upp..)

Rapporterna säger att Newada mår prima och att hon trivs och att familjen trivs med henne. Skönt! Då slipper jag stressen och dåligt samvete för att jag just nu är en usel hästägare..

Ovido - Quiz & Flashcards