Direktlänk till inlägg 28 februari 2014

Äntligen!

Av Kristin - 28 februari 2014 22:53

Igår kväll fick jag ett efterlängtat samtal från Glada Hästen angående min sadel. Det var lagad och hade landat i butiken igen! *yey*

Åkte till G H idag och fick på något mystiskt sätt med mig en sådan där dressyrgjord- Eric Le Tixerant "den franska gjorden". Hmm.. hur gick det till?? Jag fick en bra deal av Lena och slog till. Nu får vi se om Ernst uppskattar den så pass att den var värd den lilla hög med pengar som den kostar..

Nu får det faktiskt vara lite nerförsbacke ett tag, då det varit alldeles för mycket negativt på sistone!

Pascal från PL Stables- som jag köpte Ernst från, kommer ut v12 för att rida Ernst lite och hjälpa mig framåt. Pascal är en väldigt duktig ryttare och jag tror att han kommer bli något stort en dag. Han har den där känslan för hästar som liksom en del människor har medfött. Jag har en väldig respekt för hans kunskaper och att han är mer än 15 år yngre än mig glömmer jag bort när hans röst dånar över ridhuset. Den dagen jag kan rida Ernst som Pascal rider honom, då kommer jag vara lycklig. Något att ha som mål i allafall!

Jag jobbar hela helgen, men Smulans matte har lovat hjälpa mig jobba Ernst så han får ingen förlängd semester, skönt! Vi ska köra igång nu och bygga muskler och öka kondition- på oss båda!!

Sa jag att hovis gett Ernst hovar tummen upp? ÄNTLIGEN har det vänt och Ernst har numera friska hovar (tjohoo) och jag behöver bara underhålla och se till att rötan inte får fäste igen.

På måndag kväll kommer Lena ut och klipper Ernst igen. Han har inte så lång päls, benen och ganascherna behöver trimmas, så då får hon raka ner allt hon får av. Ernst klipptes i slutet av oktober och behöver egentligen inte klippas igen, men nu har han fått pyttelite mugg på vänster fram och för att underlätta skötsel av det och hålla honom snygg så ska han rakas.

Ska köpa en liten och lätt maskin så jag kan raka benen året om, men nu får Lena raka honom istället.

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristin - 4 april 2014 15:53

Min blogg finns numera här; http://www.nattstad.se/minah%C3%A4stbravader Efter 5 år här, känns det som om det är dags att prova något nytt  =) ...

Av Kristin - 4 april 2014 15:26

Kod för att importera min blogg till Nattstad: 7122057157

Av Kristin - 3 april 2014 10:31


Jag har äntligen fått börja rida i paddocken! Tänk vad skönt det är när man suttit "inlåst" i ridhuset och harvat en hel vinter. Stackars Ernst är verkligen livrädd för att vara ute utanför gården och när jag promenerar med honom på grusvägen får han...

Av Kristin - 29 mars 2014 17:59


Just nu vill jag bara till stallet! Är på jobbet för andra dagen i rad och har inte kunnat rida. Eftersom Ernst inte har något vidare kondis efter att bara ha skrittat några gånger i veckan med mig på ryggen så tar vi det lugnt. I förrgår red jag i...

Av Kristin - 26 mars 2014 22:39


Just nu är det mycket. Ernst hade lite hakar på tänderna som ploppat upp efter att han blev raspad i höstas. Han ska nu gå varannan dag i ca två veckor så de små såren i kinderna hinner läka. Jag tycker inte att det är så stor skillnad i munnen på ho...

Ovido - Quiz & Flashcards