Direktlänk till inlägg 6 mars 2014

Ernst

Av Kristin - 6 mars 2014 21:01

Nu är Ernst äntligen klippt igen. Han blev så fin! Dock döljde det sig gamla och nya värmeutslag under pälsen som kom fram, mjälliga och dana. Inte så trevligt..

Det är lättare att bli av med dem och att behandla de som finns kvar, nu när de syns. Dessutom blev han av med allt lurv på benen vilket VERKLIGEN behövdes! Nu är det ingen risk för mugg då allt lurv gjorde att benen aldrig torkade när jag spolat av honom. Dessutom blev de aldrig liksom riktigt rena..

Sadeln knarrar inte längre vilket gör att jag inte sitter som på glas. SKÖÖÖÖNT! Det var en sådan där nit som hade släppt, vilket bara lät men inte gjorde någon skada på Ernst.

Det känns som om det finns massor av saker som jag behöver och har börjat bena i, vad det gäller Ernst. Sadeln- check! Hovrötan- check! Klippning- check! Equiterapeuten- check! Återbesök- Hmm..jobbar på det! Monika svarar inte på sms, och det värsta jag vet är att behöva tjata på folk som jag dessutom betalar dyra pengar till. Med det sagt så var Monika värd varje krona, men ändå.. Jag fick upp ögonen för den equiterapeut som kom ut i veckan till två andra hästar i stallet. Den kvinnan verkade både duktig och himla trevlig. Dessutom bor hon i närheten vilket är ett plus.

Ernst gnisslar på en tand och har börjat dra i tygeln när jag rider så jag misstänker att en tand inte har släppt som den ska. Så i morgon ska jag ringa och boka en tid hos veterinären, så får hon komma ut och kika.

Just det! Ska till Västerås i helgen och byta ut gjorden jag köpte i veckan. Tänker att han borde ha en längre så den sitter som den han har nu. Jag har alltid hört att man ska ha en som är 5-10 cm kortare en den vanliga man byter ut, men enligt Lena på Glada Hästen så ska den vara lika lång. Jaha. Tur att jag frågade då! Velade länge i butiken då han är rätt rund nu och en lika lång kanske blir FÖR lång senare. Efter att ha köpt en som är 5 cm kortare och tänkt efter så ångrar jag mig. Så klart. *suck* Velpanna!

Annars har det varit en bra vecka på många sätt. Försöker att inte tänka för mycket på måndagen och eventuella tråkigheter. Jag är dessutom på jobbet och får inte vara med. Tur kanske.. Nå, som sagt. Inte tänka för mycket på det. Man vet aldrig.

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristin - 4 april 2014 15:53

Min blogg finns numera här; http://www.nattstad.se/minah%C3%A4stbravader Efter 5 år här, känns det som om det är dags att prova något nytt  =) ...

Av Kristin - 4 april 2014 15:26

Kod för att importera min blogg till Nattstad: 7122057157

Av Kristin - 3 april 2014 10:31


Jag har äntligen fått börja rida i paddocken! Tänk vad skönt det är när man suttit "inlåst" i ridhuset och harvat en hel vinter. Stackars Ernst är verkligen livrädd för att vara ute utanför gården och när jag promenerar med honom på grusvägen får han...

Av Kristin - 29 mars 2014 17:59


Just nu vill jag bara till stallet! Är på jobbet för andra dagen i rad och har inte kunnat rida. Eftersom Ernst inte har något vidare kondis efter att bara ha skrittat några gånger i veckan med mig på ryggen så tar vi det lugnt. I förrgår red jag i...

Av Kristin - 26 mars 2014 22:39


Just nu är det mycket. Ernst hade lite hakar på tänderna som ploppat upp efter att han blev raspad i höstas. Han ska nu gå varannan dag i ca två veckor så de små såren i kinderna hinner läka. Jag tycker inte att det är så stor skillnad i munnen på ho...

Ovido - Quiz & Flashcards