Alla inlägg under april 2014

Av Kristin - 4 april 2014 15:53

Min blogg finns numera här;

http://www.nattstad.se/minah%C3%A4stbravader

Efter 5 år här, känns det som om det är dags att prova något nytt  =)

Av Kristin - 4 april 2014 15:26

Kod för att importera min blogg till Nattstad: 7122057157

Av Kristin - 3 april 2014 10:31

Jag har äntligen fått börja rida i paddocken! Tänk vad skönt det är när man suttit "inlåst" i ridhuset och harvat en hel vinter. Stackars Ernst är verkligen livrädd för att vara ute utanför gården och när jag promenerar med honom på grusvägen får han panik och blåser hårt genom näsborrarna och försöker dra hemåt när vi vänder.

Det är verkligen tragiskt. Hur kan en häst inte gilla att vara ute?? Han är så osäker att den lilla promenaden är ett trauma för honom..

Jag hoppas innerligt att detta inte ställer till det för oss när vi ska börja tävla!

Ridningen går i allafall framåt. Vi fick en liten dipp när jag började rida i paddocken och Ernst spände sig när jag satte igång honom. En hel del av allt det negativa med sadeln hände där ute, inklusive den lilla bock- och skenturen han bjöd mig på i höstas..

Red ute två dagar sedan tog vi nästan pass i ridhuset och då var han hur avslappnad som helst.

Jag har lagt in lite galopp, bara några varv, men det skadar ju inte att rulla lite i kravlös galopp. Han har en otroligt mjuk och smidig galopp! Den är så härlig att jag skulle kunna tillbringa ett helt pass bara galopperandes runt runt med ett leende på läpparna.   

Det lutar åt fint väder idag också, även om det inte är så varmt som det har varit i några dagar. På eftermiddagen ska jag iväg och jobba lite extra på ett jobb, så vi får se om jag hinner rida före eller om det blir efter detta.

 


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards