Direktlänk till inlägg 7 november 2013

Lånad sadel

Av Kristin - 7 november 2013 21:44

Lena från Glada Hästen svängde förbi stallet idag på väg hem från en sadelprovning i Heby. Det visade sig att den första jag lånade hem igår var för sval i bommen och därför låg den inte bra. Det blev en Albion Legend K2 med MV bom istället och den låg riktigt bra. Ernst trampade runt lite och det syntes att det blivit lite mycket med sadelstrul på sistone.

Jag hoppas att den här ligger bra även när jag sitter på, så vi kan komma igång med ridningen igen!

Idag släppte jag bara Ernst en stund i ridhuset, men han strosade bara omkring så det blev en kort stund. I morgon jobbar jag så då får han vila. På lördag planerar jag att först longera en stund och sedan rida. Efter det som hände när jag satt upp hemma hos Gunnel så behöver jag komma upp på ryggen igen så fort som möjligt.

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristin - 4 april 2014 15:53

Min blogg finns numera här; http://www.nattstad.se/minah%C3%A4stbravader Efter 5 år här, känns det som om det är dags att prova något nytt  =) ...

Av Kristin - 4 april 2014 15:26

Kod för att importera min blogg till Nattstad: 7122057157

Av Kristin - 3 april 2014 10:31


Jag har äntligen fått börja rida i paddocken! Tänk vad skönt det är när man suttit "inlåst" i ridhuset och harvat en hel vinter. Stackars Ernst är verkligen livrädd för att vara ute utanför gården och när jag promenerar med honom på grusvägen får han...

Av Kristin - 29 mars 2014 17:59


Just nu vill jag bara till stallet! Är på jobbet för andra dagen i rad och har inte kunnat rida. Eftersom Ernst inte har något vidare kondis efter att bara ha skrittat några gånger i veckan med mig på ryggen så tar vi det lugnt. I förrgår red jag i...

Av Kristin - 26 mars 2014 22:39


Just nu är det mycket. Ernst hade lite hakar på tänderna som ploppat upp efter att han blev raspad i höstas. Han ska nu gå varannan dag i ca två veckor så de små såren i kinderna hinner läka. Jag tycker inte att det är så stor skillnad i munnen på ho...

Ovido - Quiz & Flashcards