Direktlänk till inlägg 4 april 2013

YEEEEEEES!!

Av Kristin - 4 april 2013 17:49

Idag lastade jag Smulan och åkte till Gunnels ridhus. Först på agendan var att äntligen få rida Smulan i nya sadeln. Lena från Glada Hästen kom ut och hade den nya fina med sig. Efter lite justerande och ännu lite mer finlir så fick jag äntligen sitta i den. Har suttit i den en gång förut, men det var på en bock i affären och det är ju långt ifrån samma sak..

Det var full rulle i ridhuset, för strax efter oss kom en tjej med ett bäbissto på tre år som hon longerade och gick med. I släptåg hade hon en kompis och två små barn på några år. Smulans ögon nästan rullade i skallen när hon försökte ha koll på dem mer än lyssna på mig.

Sadeln kändes toppen att sitta i- som en stor vräkig lädersoffa med (äntligen) plats för min rumpa! Och nää- den är fortfarande inte stor!

Dock är det stor skillnad från Smulans egen sadel, vilket gör att det kommer att ta några gånger för mig att rida in mig på den.

Smulans matte har varnat mig för att det är svårt att hitta en sadel som sitter bra- som Smulan accepterar. Den här sadeln gjorde så mycket mer än bara satt bra. Helt plötsligt så var båda galopperna nästan jämna. Hittills så har hon galopperat mer framåt i vänster galopp och mer uppåt och inte framåt i höger. Detta på volt i ridhuset framförallt. Nu kändes höger galopp superfin och nästan lika framåt som vänster.

Passade på att rida ett pass för Gunnel när jag ändå var där och gulliga Lena lät mig behålla sadeln så jag kunde fortsätta rida i den. Toppen!

Smulan gick verkligen superbra idag! Vi fick jättemycket beröm och Gunnel sa saker som värmde ända in i själen. Tror jag växte ett par cm iaf   

Med den nya sadeln och Gunnel i ryggen så tror jag på det här! Längtar redan till nästa träning (som vanligt)

I morgon blir det en skön jogg i den nya sadeln för Smulans del. Hoppas på att det fina vädret fortsätter.

 


















 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristin - 4 april 2014 15:53

Min blogg finns numera här; http://www.nattstad.se/minah%C3%A4stbravader Efter 5 år här, känns det som om det är dags att prova något nytt  =) ...

Av Kristin - 4 april 2014 15:26

Kod för att importera min blogg till Nattstad: 7122057157

Av Kristin - 3 april 2014 10:31


Jag har äntligen fått börja rida i paddocken! Tänk vad skönt det är när man suttit "inlåst" i ridhuset och harvat en hel vinter. Stackars Ernst är verkligen livrädd för att vara ute utanför gården och när jag promenerar med honom på grusvägen får han...

Av Kristin - 29 mars 2014 17:59


Just nu vill jag bara till stallet! Är på jobbet för andra dagen i rad och har inte kunnat rida. Eftersom Ernst inte har något vidare kondis efter att bara ha skrittat några gånger i veckan med mig på ryggen så tar vi det lugnt. I förrgår red jag i...

Av Kristin - 26 mars 2014 22:39


Just nu är det mycket. Ernst hade lite hakar på tänderna som ploppat upp efter att han blev raspad i höstas. Han ska nu gå varannan dag i ca två veckor så de små såren i kinderna hinner läka. Jag tycker inte att det är så stor skillnad i munnen på ho...

Ovido - Quiz & Flashcards