Alla inlägg den 12 mars 2014

Av Kristin - 12 mars 2014 22:46

Nu börjar det äntligen ljusna! Idag var equiterapeuten ut till Ernst. Förra gången det var ut en equiterapeut så var ju jag och hela familjen på semester.

Idag kan jag konstatera att det mesta som hittades förra gången försvunnit eller blivit bra mycket bättre. Så skönt! Hon hittade alla punkter som den andra hittade något på sist, men det ända stället hon stannade till på var ländryggen- vilket inte är så konstigt.

Det har varit strul med sadeln och en bakhov, men jag misstänker ju att sadelproblemet står som grund till ländryggen och reaktionen han hade förra gången i bakknäna. Nu är det en liten reaktion i ländryggen och pyttelite i höfterna kvar. Jag bad om att få vara med på listan nästa gång hon ska ut till stallet. Tydligen så tar en av de nya hyresgästerna som kommer ut den här equiterapeuten 1gång/månad, så det kommer ju inte vara något problem med att hänga på där.

På torsdag nästa vecka kommer en veterinär och kikar på Ernst tänder då jag misstänker att han har problem med en tand. Efter det så kör vi igång på allvar, men tills dess så smyger vi på i lugnt tempo.

 


Ovido - Quiz & Flashcards