Alla inlägg den 5 juli 2010

Av Kristin - 5 juli 2010 22:56

I morse när jag vaknade hade jag ont i benhinnorna och så hade ryggen sagt tack och adjö. Kände det redan igår eftermiddag att ryggen fått sig en smäll under hoppningen, men jag hade hoppats att det skulle gå över under natten.

Åt citodon under dagen för att kunna fungera hyfsat normalt (ipren fungerade inte alls..) I citodon finns morfin, så de är inte att leka med. Jag tog en tablett på förmiddagen och en tablett efter lunch, men sedan vågade jag inte ta fler förrän jag skulle till stallet vid 18-tiden. Tyckte att de bara tog udden av värken, men det kanske är lika bra så man inte glömmer bort att man har ont och slutar vara försiktig.

Åkte ut till stallet och tog in Newada. Hon blev jätteglad när jag kom för att hämta henne och gnäggade en lååång ramsa. Gav henne en hink vatten och så fick hon stå i Zamonas box och vila medans jag mockade. Hon hann kissa under tiden, vilket helt klart är en bonus. Annars har hon ju förmågan att kissa när jag går in med sadeln i sadelkammaren efter ridturen. Hur kul kan det vara egentligen? Måste ju skvätta och bli allmänt blött och äckligt..

Hur som helst..

Gjorde klart allt och tog ut Newada i gången. Hon är lite skorvig under magen av alla knott och andra insekter, men förvånansvärt ok ändå. Överläppen åker ut och blir så låång när jag kliar henne på alla stället hon inte kommer åt. Tänk att inte kunna klia sig själv där det kliar som värst. Hua!

Satte på en tjock svart polypad och dressyrsadeln på. Rakt bett i munnen och dressyrtränset. Sedan hjälm på mitt huvud och så ut med IKEA pallen i högsta hugg.

Satt upp utanför stallet och så skrittade vi iväg på en liten promenad. Direkt blev vi attackerade av flugor som svärmade runt Newadas huvud och stora bromsar som försökte bita oss överallt. Newadas skritt blev väldigt snabb och fördelen var att hon blev ordentligt varm i hela kroppen, precis det som var tanken med skrittturen idag. Dock hade vi kunnat ha trevligare sällskap.. =0/

Tror vi var ute i 15 minuter och när vi kom tillbaka var Newada ordentligt svettig där hon haft sadel och gjord.

Klockan var strax efter 20 så hon fick stå kvar inne med en liten tuss hö.

Hoppas det inte kommer fortsätta vara så varmt utan att det blir lite regn så flugor och bromsar lugnar ner sig lite. Dessutom börjar gräset se bra matt ut överallt. Paddocken dammar.. Ja, bara solen kommer tillbaka snart så får det gärna bli lite regn.

I morgon ska jag rida ut med inackorderingen M som äger Zamona. Hoppas det blir svalt men uppehåll, annars hoppas jag på lite blåst så inte insekterna är så agressiva..

Ovido - Quiz & Flashcards