Alla inlägg den 20 december 2013

Av Kristin - 20 december 2013 09:12

Nu har jag jobbat två dagar igen och inte fått vara i stallet något. Det suger verkligen!

Ernst "dör" ju inte av det, han får vila sammanhängande vilket är bra för en 4åring att göra. Nackdelen är att han bygger upp en massa energi som han gärna tar ut på mig när jag ska rida.   

Tänkte försöka rida ut en liten sväng för att sedan jogga en stund i ridhuset. I morgon jobbar jag sista passet innan jul och är sedan ledig fram till torsdag nästa vecka. På måndag, dagen före jul, så ska jag till Gunnel och träna. Det var ju ett tag sedan nu och jag tror att både jag och Ernst behöver komma igång igen.

Han känns väldigt trevlig att rida nu och även om vi inte är tillbaka där vi var innan allt tråkigt hände så är vi på gång i allafall.

  Idag händer det saker i stallet och jag håller tummarna för att saker och ting lugnar ner sig nu. Allt skit har gjort att jag fått tillbaka min halsbränna och mina stressfinnar har dykt upp på halsen och nedre delen av ansiktet som de alltid gör när jag inte mår bra eller stressar.

Tänk att folk kan se och låta så trevliga, men under ytan så är de allt annat än trevliga..?

Nå, jag har lovat mig själv att inte lägga någon mer energi på denna tråkiga historia, utan se bortom den och på det som nu behövs göras istället.


Ovido - Quiz & Flashcards