Alla inlägg den 4 februari 2013

Av Kristin - 4 februari 2013 20:44

Idag lastade vi Smulan och åkte till ett ridhus! Med "vi" så menar jag stallägaren M och mig själv. Smulan var lite nervös inför avresan, men klev på fint och stod hyfsat stilla innan transporten började rulla. M har ett boggie släp och en stor tung bil, så det gick stabilt de 10 minuterna det tog.

Det var lite spänt och hon blåste en del innan jag väl kom upp på ryggen. Jag hade tänkt till lite och hade gramanen på henne, lite som en extra livförsäkring..   

Det fanns ju så klart en del att skygga runt för i ridhuset, allt från en fyrhjuling som stod i ett hörn, till några bommar som låg på sargen mitt på en långsida, men på det stora hela så var det en bra debut.

Stundtals kändes hon ruskigt fin i traven och jag började förstå vad M menade när han sa att det var dags för oss att börja träna för någon. Tycker att vi med det här har bevisat att vi inte skulle bli utkastade från en träning iaf..

Klart att hon är spänd och for omkring lite, men hon kunde lyssna och med hjälp av gramanen så fick jag henne att slappna av i formen och jobba ordentligt. Efter sisådär 30 minuter var både jag och Smulan trötta och på något vis så gick lastningen och framför allt hemresan väldigt lugnt till. Märkligt det där..


Ovido - Quiz & Flashcards