Alla inlägg den 12 februari 2013

Av Kristin - 12 februari 2013 19:43

Kommer ni ihåg att jag skrev för några veckor sedan att att det skulle hända något? Att det inte var riktigt klart, men att jag skulle återkomma om det? Nu är det iaf klart. Eller..det har varit klart i lite mer än en vecka, men jag har haft lite fullt upp och jag ville kolla att det var ok att skriva om det här i bloggen..

Efter att jag opererade ryggen i slutet av maj förra året, så började jag hjälpa en tjej med hennes häst. Jag hade honom själv för tillridning och försäljning någon gång under 2006-2007 och på omvägar fick jag höra att hans nuvarande matte behövde avlastning eftersom hon fått barn. Det var tack vare denna Lattjo och hans matte M som jag till slut blev med en liten Smulan  

Lattjo blev under den här vintern tyvärr diagnostiserad med kissing spines. Han och matte har fått börja om från noll på alla vis och eftersom hon samtidigt börjat jobba efter mammaledigheten, så räckte inte tiden riktigt till.

Vi diskuterade lite och kom fram till att jag fick ta hem Lattjo under några månader till mitt stall. Jag har ju turen att jobba ca 7-8 ggr/månad och har gott om tid för en konvalecent. För mig innebär detta den stora fördelen att jag har två hästar att rida "varje dag". Smulan och Lattjo är två olika hästar att rida och det betyder mycket för min mossiga kunskap, då jag inte ridit ordenligt på mycket länge.

Lattjo är en välutbildad och trevlig häst. Han kan bli lite stark ute, men sköter sig och gör det han ska. Lattjo är 13 år i år och det märks. Han är en klok liten gubbe, vilket är skönt då Smulan kan vara en riktig handfull ibland..




Ovido - Quiz & Flashcards