Alla inlägg den 12 december 2009

Av Kristin - 12 december 2009 23:51

I natt var det lite kallare ute. Marken frös till lite och det slutade äntligen vara lervälling i hagen- vad skönt!

Eftersom Newada fick sin vaccinering igår, så tog vi det lugnt idag. Red en stund i paddocken- i skritt så klart- och jobbade lite mjukgörande. Hon har blivit väldigt fin i sidorna i skritt, det är bara när hon spänner sig som hon kör ut innerbogen. Annars är hon mjuk och formar sig fint runt innerskänkeln och är följsam när jag gör diverse krumelurer över ridbanan. I början slängde hon upp huvudet och rusade så fort man ville göra en ny sak, som att vända snett igenom efter en volt eller byta varv..hemskt..Jag önskar att jag visste vad som hänt henne. Annars har Newada ett väldigt bra psyke, men i ridningen är det något som är väldigt snett. Hon har antagligen fått mycket stryk under någon punkt i livet eftersom hon så ofta blir tokstressad och upprörd. Eller så vill jag inte veta, vilket är det troligaste..

Nå, vi har kommit LÅÅNG väg och jag är väldigt nöjd med framstegen hon gjort- även om jag behöver påminnas om dem ibland för att se =0)

Släppte ut henne efter att jag ridit klart. Idag blev bara en liten genomgång i skritt, så vi var nog inte ute mer än 20 minuter sammanlagt. Eftersom det var torrt ute så fick hon gå ut, värre om det är lerigt och hon ska behöva stå med smutsiga ben över natten..då får hon hellre stå inne med extra mat.

Slängde innetäcket i tvättmaskinen innan jag red, så det var klart strax innan det var dags att åka hem. Stoppade in det andra vintertäcket en gång till då det inte blev riktigt rent förra gången. Stor storlek, helhals och tjock fyllning gör att t om en vascator kan gå bet! ;0)

Mutade Newada med en morot och en tuss hö i hagen innan jag satte mig i bilen och åkte hemåt igen.

I morgon är det stallmöte mest pga att det är lucia skulle jag tro. Tänkte rida ut med den andra inackorderingen och hinna tvätta Newada- nå, det är planen i allafall..!


Ovido - Quiz & Flashcards