Alla inlägg den 14 december 2009

Av Kristin - 14 december 2009 11:30

Newada var fortfarande varm i benet så hon fick stå idag också. Tänker inte chansa och köra på när hon inte kan tala om, om hon har ont eller inte.

Gjorde klart allt och sedan satte jag igång att klippa henne. Skulle hämta dottern på dagis kl 12 så jag hade ungefär 1 timme på mig. Hann klart en sida (nästan i allafall) och fick lov att spara den andra. Inte hela världendock, det är inte så stor skillnad i färg mellan den oklippta och klippta sidan. Men hon hade hunnit bli långhårig sedan sist. Det hade blivit sådana där grova strån som står upp, överallt i pälsen så hon såg lite raggig ut. Annars var det faktiskt helt ok.

Sedan kliade det överallt hela kvällen. Det kändes som om jag hade lekt med glasfiber eller något lika illa och jag var alldeles öm i ansiktet   

Sprejade på glansmedel och borstade genom henne noga så det inte skulle klia så mycket under täcket, så fick hon gå in i boxen och äta lunch.

Vi får väl se hur hon ser ut i benet i morgon..

Ovido - Quiz & Flashcards