Direktlänk till inlägg 23 februari 2013

Lördag

Av Kristin - 23 februari 2013 14:24

Konstigt nog hade jag knappt någon träningsvärk när jag vaknade i morse. Min underbara mamma skötte stallet så jag åter igen kunde ägna mig åt att bara rida och hålla på med hästarna. Lyx!

Tog ut Lattjo på en skritt tur idag. Jobbade honom lite men mest tog vi det lugnt. Han var väldigt pigg och ville gärna lägga sig på bettet och liksom bara rusa på. Så jag lät honom bara vara idag och tänkte att vi tar det lite allvarligare i morgon.

Smulan gick väldigt hårt igår, men hon såg konstigt nog glad ut när jag kom. Hon kom till och med fram till staketet så jag kunde klappa lite på henne. När Lattjo var riden och klar så tog jag in Smulan. Idag borstade jag bara igenom henne och kollade att kroppen mådde bra. Hon fick stå i boxen och mumsa lite hö och tugga på ett äpple. I morgon tänkte jag antingen ta en skritt tur eller så rider vi ut en sväng. Hoppas att det bra vädret de "hotade" med till i morgon dyker upp!

Smörjde igenom hästarnas utrustning och tog en kopp kaffe med stallägaren M och min kära mor.

Lattjo har lagt på sig lite mer muskler över rygg och hals. Jag fotade honom när han hade stått hos mig i några dagar och när han stått hos mig två månader så tänkte jag fota samma vinkel en gång till. Det är ju det bästa sättet att tydligt se hur mycket det hänt med hans kropp under den tiden.

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristin - 4 april 2014 15:53

Min blogg finns numera här; http://www.nattstad.se/minah%C3%A4stbravader Efter 5 år här, känns det som om det är dags att prova något nytt  =) ...

Av Kristin - 4 april 2014 15:26

Kod för att importera min blogg till Nattstad: 7122057157

Av Kristin - 3 april 2014 10:31


Jag har äntligen fått börja rida i paddocken! Tänk vad skönt det är när man suttit "inlåst" i ridhuset och harvat en hel vinter. Stackars Ernst är verkligen livrädd för att vara ute utanför gården och när jag promenerar med honom på grusvägen får han...

Av Kristin - 29 mars 2014 17:59


Just nu vill jag bara till stallet! Är på jobbet för andra dagen i rad och har inte kunnat rida. Eftersom Ernst inte har något vidare kondis efter att bara ha skrittat några gånger i veckan med mig på ryggen så tar vi det lugnt. I förrgår red jag i...

Av Kristin - 26 mars 2014 22:39


Just nu är det mycket. Ernst hade lite hakar på tänderna som ploppat upp efter att han blev raspad i höstas. Han ska nu gå varannan dag i ca två veckor så de små såren i kinderna hinner läka. Jag tycker inte att det är så stor skillnad i munnen på ho...

Ovido - Quiz & Flashcards