Direktlänk till inlägg 27 februari 2013

Varmaste dagen hittills!

Av Kristin - 27 februari 2013 21:36

Idag har det varit ett fantastiskt värväder!   

Säkert sisåsär 10-12 plusgrader och fågelkvitter. Kan det verkligen vara så att våren är på väg?? Jag känner mig dock lite kluven om jag ska vara ärlig. Den skönaste tiden för mig, är den värsta tiden för Smulan som har knott eksem att tacklas med. Jag hoppas verkligen att jag har koll på allt som kan förebygga och hjälpa henne!

Jag började med att rida hästarna och sparade mockningen till sist. Smulan fick en längre tur idag. Vi red genom skogen och hoppade ett skutt. Den maxade oxern på 120 cm har krympit till 100 cm och nu ålade hon sig oseriöst över i trav. Vilken skillnad! (och sååå mycket lättare att sitta kvar!)

Dock höll jag på att åka av där ute i skogen när snöslask från något träd ramlade ner på hennes rumpa. 0-100 på 0,003 sekunder..   

Hade just varit snyggt.. Som tur var tappade jag bara en stigbygel och hamnade lite längre bak i sadeln. Efter att ha (smidigt som en gasell) kravlat mig tillbaka till rätt ställe i sadeln så fortsatte vi stigen fram och inga fler slaskbomber ladade på någon av oss.

Lattjo fick sig en mindre genomkörare idag då jag jobbade honom i form i skritt och trav och sedan begärde jag att han skulle fatta galopp från skritt och bära sig där också utan att lägga vikten framåt och bara gasa iväg. Tror inte han var så där himla jätteförtjust i det hela, men när han gav med sig så kändes det riktigt trevligt. Han fick massor av beröm och han såg riktigt nöjd ut efteråt.

Det är riktigt skönt att kunna rida med bara en tunn jacka på sig och låta hästarna gå utan skritt täcke på.

Plockade av Smulan halstäcket och båda hästarna stod i solen och njöt när jag åkte från stallet.

Hoppas hoppas hoppas!! det är så fint väder i morgon också!

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristin - 4 april 2014 15:53

Min blogg finns numera här; http://www.nattstad.se/minah%C3%A4stbravader Efter 5 år här, känns det som om det är dags att prova något nytt  =) ...

Av Kristin - 4 april 2014 15:26

Kod för att importera min blogg till Nattstad: 7122057157

Av Kristin - 3 april 2014 10:31


Jag har äntligen fått börja rida i paddocken! Tänk vad skönt det är när man suttit "inlåst" i ridhuset och harvat en hel vinter. Stackars Ernst är verkligen livrädd för att vara ute utanför gården och när jag promenerar med honom på grusvägen får han...

Av Kristin - 29 mars 2014 17:59


Just nu vill jag bara till stallet! Är på jobbet för andra dagen i rad och har inte kunnat rida. Eftersom Ernst inte har något vidare kondis efter att bara ha skrittat några gånger i veckan med mig på ryggen så tar vi det lugnt. I förrgår red jag i...

Av Kristin - 26 mars 2014 22:39


Just nu är det mycket. Ernst hade lite hakar på tänderna som ploppat upp efter att han blev raspad i höstas. Han ska nu gå varannan dag i ca två veckor så de små såren i kinderna hinner läka. Jag tycker inte att det är så stor skillnad i munnen på ho...

Ovido - Quiz & Flashcards