Direktlänk till inlägg 9 december 2009

Newadas nya täcke =0)

Av Kristin - 9 december 2009 22:22

   Så här ser Newadas nya vinter utetäcke ut!   

400g fyllning och bara så supermysigt.. Newada gillar det och jag också.

 
 
Natalja

Natalja

9 december 2009 23:17

Snyggt täcke! Vad är det för märke?

http://latin.bloggagratis.se

 
Kristin

Kristin

10 december 2009 19:14

Hejsan!
Visst är täcket fint??!
Det är ett Shire täcke, det märket har blivit en storfavorit hos mig. Min förra häst hade exakt samma täcke och det är verkligen helt underbart! Håller suveränt för regn och rusk och sitter som det ska =0)
Sedan ligger priset på ca 1200kr, vilket jag tycker är ett bra pris för ett täcke som i mina ögon håller väldigt hög nivå. (och nej, jag är inte sponsrad och tvingad att säga detta) *s*
Har deras hösttäcke också, med halvhals och 250 g fyllning, men nu när det i allafall förväntas vara vinterväder så tycker jag att Newada som är helklippt behöver något varmare =0)
Vad har Latin för täcke nu?

http://minhast.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Natalja

10 december 2009 21:52

Misstänkte att det var ett Shires : )
Funderar på att köpa ett med Shires med helhals (eftersom det jag köpte på Ullared är helt kass : / )
Vet bara inte om jag ska satsa på ett regntäcke utan foder eller det med lite foder.
Han har ett Domani 600 g innetäcke som han har under ute så det borde räcka med ett regntäcke bara.
Annars har han ett annat Shires med halvhals, tror det är 300 g fyllning.
Håller med... bra kvallité för vettiga pengar!

 
Kristin

Kristin

11 december 2009 12:37

Det där med täcken är svårt! Hur många täcken man än har så känns det som om det KUNDE vara bra med ett till.. *s*
Tycker du ska satsa på ett regntäcke med lite foder. Om hästen behöver täcke så brukar det vara lite kallt och då är det skönt med aldrig så lite foder =0)
Själv köpte jag ett 300 g vintertäcke med helhals av annat märke lite billigare och blev missnöjd! Att vara för snål betyder bara att man köper ett till lite dyrare täcke och då handlar det helt plötsligt om massa pengar i slutändan *suck*

http://minhast.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristin - 4 april 2014 15:53

Min blogg finns numera här; http://www.nattstad.se/minah%C3%A4stbravader Efter 5 år här, känns det som om det är dags att prova något nytt  =) ...

Av Kristin - 4 april 2014 15:26

Kod för att importera min blogg till Nattstad: 7122057157

Av Kristin - 3 april 2014 10:31


Jag har äntligen fått börja rida i paddocken! Tänk vad skönt det är när man suttit "inlåst" i ridhuset och harvat en hel vinter. Stackars Ernst är verkligen livrädd för att vara ute utanför gården och när jag promenerar med honom på grusvägen får han...

Av Kristin - 29 mars 2014 17:59


Just nu vill jag bara till stallet! Är på jobbet för andra dagen i rad och har inte kunnat rida. Eftersom Ernst inte har något vidare kondis efter att bara ha skrittat några gånger i veckan med mig på ryggen så tar vi det lugnt. I förrgår red jag i...

Av Kristin - 26 mars 2014 22:39


Just nu är det mycket. Ernst hade lite hakar på tänderna som ploppat upp efter att han blev raspad i höstas. Han ska nu gå varannan dag i ca två veckor så de små såren i kinderna hinner läka. Jag tycker inte att det är så stor skillnad i munnen på ho...

Ovido - Quiz & Flashcards