Alla inlägg den 20 maj 2009

Av Kristin - 20 maj 2009 09:29

Det är ju inte den bästa av tider för mig att skaffa häst precis nu. Är "bara" timanställd, även om jag har en egen schemarad och jobbar heltid, så är ju inte min anställning så vidare säker. Faktum är ju att jag rätt snabbt skulle kunna bli av med min rad..

Dessutom så börjar jag snart läsa på distans- det också på heltid. Sedan har jag barn och sambo, och de vill båda ha av min tid. Som tur är så ÄLSKAR min dotter hästar, så hon kan ju naturligtsvis följa med till stallet. Killen har ju (tack och lov) sina intressen, så han klarar sig utan mig ett par timmar varje dag =0)

Eftersom jag har så mycket att göra nu framöver, så har tanken slagit mig att skaffa en medryttare under åtminstonde ett år from hösten i allafall. Två till tre dagar i veckan skulle vara lagom. Då blir hästen motionerad och jag kan med gott samvete använda den tiden till familjen och mina böcker.

Det svåra är nu bara att hitta precis rätt person. Det kan inte bara vara vem som helst utan det måste vara någon seriös, pålitlig och inte alltför ung som hjälper mig. Sedan vill jag ha en slant också, som åtminstonde hjälper till att betala hovslagaren. Hur det än är så tror jag folk är mer seriösa om det kostar lite.

Hästen kommer att stå i ett jättefint stall precis utanför Sala, med två ridhus inom skrittavstånd. För mig är det viktigt att det är ett bra stall, både för min och hästens skull, då får det hellre kosta lite mer. Dessutom så tillbringar ju jag en hel del tid där, så då måste det kännas bra.

Nu är det mindre än två veckor kvar innan hon kommer hem, och jag börjar bli nervös! Antar att det är posivit =0)


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards