Alla inlägg den 5 oktober 2013

Av Kristin - 5 oktober 2013 09:30

När Vi kom till stallet igår eftermiddag, vi-jag, maken och dottern, så var stallets parkering full med bilar. Jag tycker det är så kul! I början var det ju bara jag och Godis matte i stallet, så detta är alltid kul. Det visade sig att stallägarna bjöd på kanelbullar, kanelbullens dag och allt.. Dessutom hade Millies matte M ramlat av dagen innan (inte gjort sig illa) så det fanns tårta dessutom. Smaskens!

Stallets kök var fullt med folk, så himla kul att få träffa i allafall de flesta i stallet samtidigt för en gångs skull.

Min snälla make ställde sig att mocka efter fikat så jag kunde plocka in Ernst och göra i ordning honom för att rida. Igår var han åter igen lite spänd och sköt rygg några gånger. Det var så jag började fundera om han hade en sådan där älgfluga i svansen. Galopperna var jättefina och han gjorde väldigt bra fattningar, rätt varje gång, ifrån ett samlat travtempo. Dock var han återigen lite larvig bortanför hinderboden och bortre kortsidan på paddocken.

Avslutade med att slänga upp min dotter och hon fick sitta på när jag skrittade av Ernst. Han hade minst ett öra riktat mot henne hela tiden. Undrade nog vem det var han hade fått på ryggen, hon väger ju knappt någonting.

Idag är det jättetrist väder ute, tokmulet och blåser. Tror det kommer att börja regna någon gång efter lunch senast. Tänker rida i ridhuset idag. Min teori är att Ernst blir lite spänd om det går någon dag mellan ridturerna. I förrgår promenarade vi ju bara ut i 30 minuter och även om huvudet fick arbeta lite, så fick ju knappast kroppen det. Få se om han är mer avslappnad idag.

 

Ovido - Quiz & Flashcards