Alla inlägg den 22 oktober 2013

Av Kristin - 22 oktober 2013 10:39

Jaha. Bloggen har legat och spelat död medans jag har känt mig likadan inuti. Inte klokt vad vädret och det som händer på jobbet har påverkat mig.

Det är ju alltid en omställning psykiskt när det går från varmt, vackert väder och ljusa nätter till den mörkare tiden på året. Jag blir lite seg och omotiverad och det underlättar inte med allt annat som också pågår. Förutom jobbet så är det Ernst bakhov som bekymrar mig. Dessutom hade bromsarna på transporten fryst ihop under helgen- fast jag inte drar i handbromsen när jag parkerar. Det räckte tydligen med att jag bromsade det sista jag gjorde..

OCH så kom Ernst in med bara en framsko i söndags.. *suck*

Som tur är så hade jag kvar numret till Millies hovis, som hjälpte mig att sko Ernst precis när jag köpt honom. Han var så snäll och ställde upp och kommer ut idag vid luch för att spika på en ny sko. Så klart har Ernst sko gömt sig på något finurligt sätt i hagen och går inte att hitta.. Ska göra ett sista försök nu när jag åker ut för att hitta den. Med min nuvarande tur så kommer den att dyka upp lagom till hovis åkt hem.   

Hoven är i fint skick och han är inte ett dugg öm, vilket är skönt.

Hoppas fortfarande kunna åka till Gunnel och träna på fredag, vi brukar ju ta det lugnt, men jag säger vare sig bu eller bä just nu i den frågan..

Så söndagen slutade i allafall med att jag longerade i lugn takt (skritt&trav) i ridhuset. Han var avslappand och lugn, vilket jag tar som något positivt.

Idag regnar det, vilket borde betyda att bromsarna släpper på transporten. Jag har oavsett laddat med att ta med gubben ut för att lösa problemet. Det är inte bra om bromsarna fastnar och ligger på- framförallt om transporten inte ska användas regelbundet. Nu hoppas jag ju att det var något temporärt och enkelt att lösa. Transporten besiktigades dagen innan vi köpte den- med rena papper, så allt borde vara i bra skick.

I eftermiddag har jag bokat in en tjej som kommer och hjälper mig klippa Ernst. Hoppas det går bra!! Vi har tränat lite på att starta och klippa lite med min gamla och även om Ernst inte är såå himla glad över det hela (läskigt!) så har det gått bra. Han har numera dessutom bara halva sitt hovskägg kvar på vänster framhov efter min framfart med maskinen   

Planen är ju att raka benen också, vilket innebär att min hovfrisyr borde försvinna.

Nå, alltså en lång dag i stallet idag. Först manikyr kl 12 och sedan frisören kl 16.30 Däremellan hoppas jag kunna hinna rida lite också. Både för ridandets skull och för att han ska vara lite avspänd (läs trött) när han ska rakas. Håll tummarna!

   Inspiration inför kvällen??




Ovido - Quiz & Flashcards