Alla inlägg den 11 oktober 2013

Av Kristin - 11 oktober 2013 13:18

Igår försökte jag blogga två gånger men båda gångerna så låste sig inlägget medans jag satt och skrev och tillslut så gav jag bara upp och slog ihop datorn. Suuuuck..!

Det var egentligen inte så mycket till inlägg, mer en beskrivning av vad jag gjorde igår- dagen efter träningen.

Det var ju inte så fint väder, det regnade hela dagen ett lätt duggregn, så jag red en sväng i ridhuset. Ernst var avslappnade hela tiden och mest uppmärksam på mig fast det snickrades utanför.

Jobbade honom en kort stund i skritt bara- så där 15 minuter. Mest för att han inte skulle vara stel dagen efter träningen. Ökade och minskade stora mittvolten i båda varven och gjorde några skänkelvikningar längs långsidorna. De är inte så vackra än, men han slappnade av i nacken och spände sig inte. Bara det är ju så mycket bättre!

Han kändes fräsch och mjuk i sidorna och inte alls som om vi var och tränade dagen innan. Det betyder i allafall att vi inte tog det för hårt.

Satt av och gick en stund med honom där inne. Han går bakom mig när jag går runt i ridhuset. Smulan kunde gå ganska långt bakom mig, medans Ernst gärna går väldigt nära. Hans mule är kanske någon dm bakom min rygg bara. Dock är han uppmärksam på när jag stannar och oftast när jag efter det backar några steg. Om han inte reagerar omedelbums så pekar jag med armbågen mot honom och då backar han. Nästa gång är han mer uppmärksam. När jag svänger gör han det också, och ibland är han nästan före mig, vilket är både positivt och negativt. Uppmärksamhet=bra, att han är millisekunden före mig ibland=dåligt eftersom han då mer eller mindre leder mig.

Regnet ökade på lite och det blåste ute så Ernst fick stå inne efter promenaden. Jag öppnade Ernst fönster, till hans stora glädje. Han gillar verkligen att stå och titta ut genom det.

Gav honom lite mer lunchhö så han skulle ha lite att göra och så kraftfoder.

Åkte tillbaka ut till stallet på kvällen och bytte täcke på honom. Har lite problem med storleken på de täcken jag har till honom. Han är en 145cm om man räknar ryggmåttet, men måste ha 155cm eftersom bogen är så rejäl.

Jag har något enstaka 135cm´s- och några 145cm´s täcken som jag måste göra mig av med eftersom de inte sitter bra alls på honom över bogen.

Får väl shoppa på mig några nya täcken och sälja av de gamla som sitter mest illa på honom.

 


Ovido - Quiz & Flashcards