Alla inlägg den 1 juni 2013

Av Kristin - 1 juni 2013 21:11

Jaha. Idag var en trist och lite tråkig dag. Vi har nu flyttat från Stall Björsbo, som nu står helt tomt i väntan på en försäljning. M tog Lattjo hem till sin tränare, stallägaren M körde sin häst till fodervärd i Västerås och jag åkte till Stall Hammarhage med Smulan.

Hon såg allt lite vilsen ut när vi lastade ur, men på det stora hela så gick det lugnt till. Hon fick ganska omgående komma ut i en hage och få vara ifred medan jag och min kära arbetsmyra till mamma kånkade saker till skåp och förråd.

Sedan åkte jag hem och åt lite försenad lunch, för att vara tillbaka i stallet vid 17-tiden.

Jag hade bestämt mig för att rida en tur i paddocken. Jag tror nämligen på att köra på som vanligt och hålla på de rutiner vi kan medans de nya faller på plats.

Jag red i kanske 15 minuter och Smulan glodde på allt nytt, men vi kom till lite ridning också. Det var rätt kravlöst, mest att följa fyrkantsspåret och sänka nacken.

Efter det fick hon lite kraftfoder och ut i hagen igen några timmar.

Jag var ut nu vid 20.30 och då såg hon lite förvirrad ut men ändå rätt ok.

Hon brunstar åt alla håll och kanter sedan vi kom vid lunch idag, så jag antar att hormonerna är i svallning.

I morgon bitti har jag tagit på mig att morgonfodra och släppa ut dem, så jag kan hålla lite mer koll på Smulan och hur hon mår.

 

Ovido - Quiz & Flashcards