Alla inlägg den 24 juni 2013

Av Kristin - 24 juni 2013 23:38

Idag har det varit fint väder igen!

När jag gick av mitt arbetspass i morse, så åkte jag hem åt frukost och tog med gubben till Västerås. Vi shoppade lite kläder till oss och dottern, men så blev det så klart lite hästsaker också (på något märkligt vis..)   

Smulan fick en flyveil och en flughuva med halvhals och jag fick ett par Kingsland handskar (skiitdyra- tack så mycket för dem!)

Dessutom så lyckades jag på något vis beställa ett Schockemöhle träns till Smulan. Hmm.. Det är ett par veckors väntetid på det, men det gör inget. Längtar tills hon får ha det på sig!

Idag passade vi på att rida ut i det vackra vädret. Vi red svängen runt gruvan vilket tog lite mer än en timme. Jag försökte få henne ner till vattnet vid brottet, men det var bara att glömma. Vi kom så nära som ca 1 meter, men sedan var det tvärstopp. Nå, vi tar det en annan gång istället.

Efter turen tvättade jag av henne och så fick hon stå inne för kvällen. Klockan var ca 19 och knotten stod och väntade på oss, så jag öppnade boxfönstret och gav henne lite hö.

Hoppas på bra väder i morgon också, så tänkte jag rida ut då med.

 


Ovido - Quiz & Flashcards