Alla inlägg den 3 juni 2013

Av Kristin - 3 juni 2013 21:24

Jaha.

Nu har Smulan bott på Hammarhage sedan i lördags. Jag har ridit alla tre dagarna, men hållt mig i paddocken. Jag måste säga att hon varit förvånansvärt lugn och verkar ha kommit hyfsat till ro nu. Hon är lite orolig på ögonen än, men fullt kontaktbar både i hantering och ridning.

Jag har koncentrerat mig på att rida väldigt basic och bara få henne mjuk och lång-låg. Galopperna känns fina nu när jag kan rida i paddock i stället för ridhus- jag får mer framåtbjudning helt enkelt.

I morgon tänkte jag skritta ut och rida fram till Gunnel och tillbaka hem igen. Hoppas på bra väder, så jag slipper rida i ridhuset. Vill ju gärna rida ut nu när vi suttit och nött i paddocken några dagar.

Jag har även hunnit med att tvätta henne i spolspiltan igår och idag. Hon är inte alls imponerad av det hela, men fast det är läskigt, trångt och jobbigt så sköter hon sig hyfsat. Idag passade jag på att tvåla in svansen också, eftersom hon så påpassligt börjat brunsta i samband med flytten..

Hon tackade mig genom att rulla sig på båda sidorna så fort hon kom ut i hagen igen. Det gör ju inget, jag kan ju tvätta i morgon också..!   

 

Ovido - Quiz & Flashcards