Alla inlägg den 9 juni 2013

Av Kristin - 9 juni 2013 20:19

Idag har det blivit tre turer till stallet. Tur att det är så kort väg dit hemifrån   

Efter jobbet i morse åkte jag ut och slängde på Smulan ett regntäcke, för regnet hängde i luften. En timme senare så åskade det och vräkte ner, så då åkte jag tillbaka till stallet igen. Nu ikväll åkte jag tillbaka för att ta av regntäcket då solen äntligen tittade fram.

Som tur var, var min mamma redan där och hade tagit in Smulan   

Hon är tydligen rädd för åskan, för hon stod och vibrerade lite stackaren. Efter en timme så lättade vädret och jag passade på att rida en sväng i paddocken. Hon gick såå fint!   

För det första så var hon inte alls så stel i vänster sida, som blev så tydligt när vi flyttade till Hammarhage och hade tillgång till paddock. Hon kom snabbt ner i avslappnad form och var helt still i handen. Skänkelvikningarna och slutorna är nu riktigt fina och hon orkar en hel långsida i taget. Jag rider dem bara i trav då hon inte alls har tillräckligt med framåtbjudning i skritten för att göra dem.

Sedan övade vi på öppna och de blev riktigt hyfsade åt båda hållen.

Galopperna kändes fina och avslappnade och hon har så tydligt mer framåtbjudning i paddocken mot när vi tränar i Gunnels ridhus. Tänker mig att jag kommer att jobba omväxlande med koncentrera mig på öppna, sluta, skänkelvikning med betoning på öppnorna och att varannan gång vi är i paddocken lägga mer fokus på att jobba på hennes galopp.

Lattjos ägare M bjöd över mig på en fika på eftermiddagen. Kul att få träffa både henne och Lattjo igen. Det har ju gått en hel vecka sedan vi flyttade isär, och nog har jag saknat dem lite..

Lattjo mådde iaf prima och det var kul att se att han hade det bra. Jag tror att både M och Lattjo trivs i sitt nya stall och det känns toppen. Har lovat att ta med mig min Smula och komma och hälsa på i helgen. Kul!

 



Ovido - Quiz & Flashcards