Direktlänk till inlägg 30 maj 2009

Jag döör..

Av Kristin - 30 maj 2009 21:53

Idag fick jag åka ut tidigt till stallet, eftersom jag började jobba redan klockan 11. Som tur var så hade Newada redan ätit upp sin mat när jag kom. En riktig liten surkart är hon i boxen och för att inte tala om hur hon är vid matdags (gratis..)

Idag var det lika strålande väder som igår men inte riktigt lika varmt, vilket kunde bero på att klockan inte var så mycket. Strax efter klockan 9 red jag iväg och Newada klev på ordentligt. Hon skyggade lite här och där men höll sig hyfsat i skinnet ända tills vi mötte en kombibil med en otrevlig schäfer där bak. Han hoppade och skällde så bilen gungade och Newada blåste hårt genom näsborrarna för att tala om hur spänd hon var. Som tur var hände inget mer oväntat, så matte fick sitta kvar i sadeln hela vägen hem. Tack så mycket!  =0)

Newada fick träna lite sidförande på grusvägarna och jag förböjde henne upprepade gånger. Det stela måste bort! Hon är som en planka- en misstänksam sådan också.. Jag skulle ju kunna slå henne eller något *suck*

På väg hem gjorde jag några försök att trava och till slut fick jag henne att gå i ett hyfsat normalt tempo och avslappnad. Inte så himla lätt..

När jag satte mig i sadeln så kändes det att jag inte är så vidare sadelvan. Det ömmade på flera ställen som inte märktes innan. Det tog en stund men sedan släppte det.

Så klart är jag nu öm lite överallt och har något svårt att gå. Visst är det lite jobbigt men samtidigt är det så vansinnigt roligt att rida igen! Längtar redan efter att gå av jobbet i morgon och få åka till stallet och rida Newada. Så klart gillar jag även det andra runt omkring, det är ett bra sätt att lära känna varandra på också. Synd bara att hon är så otroligt kittlig överallt.. *s*

Nej, nu ska jag gå och se på lite tv (och vila..)


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristin - 4 april 2014 15:53

Min blogg finns numera här; http://www.nattstad.se/minah%C3%A4stbravader Efter 5 år här, känns det som om det är dags att prova något nytt  =) ...

Av Kristin - 4 april 2014 15:26

Kod för att importera min blogg till Nattstad: 7122057157

Av Kristin - 3 april 2014 10:31


Jag har äntligen fått börja rida i paddocken! Tänk vad skönt det är när man suttit "inlåst" i ridhuset och harvat en hel vinter. Stackars Ernst är verkligen livrädd för att vara ute utanför gården och när jag promenerar med honom på grusvägen får han...

Av Kristin - 29 mars 2014 17:59


Just nu vill jag bara till stallet! Är på jobbet för andra dagen i rad och har inte kunnat rida. Eftersom Ernst inte har något vidare kondis efter att bara ha skrittat några gånger i veckan med mig på ryggen så tar vi det lugnt. I förrgår red jag i...

Av Kristin - 26 mars 2014 22:39


Just nu är det mycket. Ernst hade lite hakar på tänderna som ploppat upp efter att han blev raspad i höstas. Han ska nu gå varannan dag i ca två veckor så de små såren i kinderna hinner läka. Jag tycker inte att det är så stor skillnad i munnen på ho...

Ovido - Quiz & Flashcards