Alla inlägg den 4 juni 2009

Av Kristin - 4 juni 2009 20:29

Åkte till stallet idag och såg fram mot att få rida. Så klart regnade det och Newada såg så där lagom glad ut i hagen och sprang dessutom på tvären in med mig hängandes i grimskaftet.. När jag tagit in henne så stod hon och frös i boxen. Slängde på henne ett täcke jag tagit med mig (vilken tur!) och lät henne stå och äta hö ett tag.

Tog Newada till spolspiltan och testade regntäcket jag tagit med mig, vilket passade mycket bättre än jag trott. Jätteskönt! Hon var väldigt öm runt ryggen och reagerade när jag tryckte och klämde, så jag beslöt att tvätta henne istället för att tvinga henne att bära runt på mig.

Tänk att det ska vara så svårt att få bort missfärgningarna i svansen, även med skimmel schampoo..

På med täcke igen efteråt och in i boxen. Newada glömde till och med att se så där grinig som bara hon kan och tittade och snusade på mig några gånger med hö i munnen. Trots att jag skurat henne så var jag rätt ok trots allt..

Ovido - Quiz & Flashcards