Alla inlägg den 16 juni 2009

Av Kristin - 16 juni 2009 20:04

Jag jobbade Newada en stund för handen och försökte få henne att flytta sig undan för innerhjälperna. Fördelen med att gå bredvis är att det är lättare (tycker jag) att visa den sidförande förflyttningen tydligt och på ett bra sätt som hon förstår. Newada blir ofta lätt stressad när hon inte förstår, men när jag jobbar henne med min kropp mot hennes så slappnar hon av på ett bra sätt. Hela tiden ett öra mot mig och lyssnar (tur att någon gör det..) *s*

Av Kristin - 16 juni 2009 11:58

Var tvungen att åka ut direkt på morgonen till stallet för att hinna longera Newada en stund och göra i ordning box och mat innan jag börjar jobba idag.

Det var barn och hästar överallt, men jag passade på att longera medans barnen var ute i hagarna och hämtade sina hästar..

Fick åka häst idag igen- hon är så jäkla pigg! Hoppas det lugnar ned sig lite när hon kan jobbas med bett igen. Spolade av benen och släppte ut henne i hagen med täcke på. Fotade lite innan jag åkte hem, så den här bilden är ny!


Ovido - Quiz & Flashcards