Alla inlägg den 12 juni 2009

Av Kristin - 12 juni 2009 20:51

Newada ville verkligen in idag när jag kom till stallet. Hade köpt två säckar spån som jag la in i boxen så nu är det riktigt tjockt igen =0)

Hon blev av med sitt blöta regntäcke och så fick hon på sig sitt nya innetäcke som jag köpt på Hööks idag (inget stort fan av hööks täcken dock..). Hon älskar verkligen att bli behandlad som den drottning hon är..

På söndag kommer det bli fullt hus på gården. Ca 70 ungar kommer springa omkring.. Som tur är står Newada i det enda stall de inte har tillgång till, för är det något hon hatar så är det spring runt boxen.

Newada verkar inte alls ha ont efter sin tand operation, jag är faktiskt förvånad. Det märks också att hon har lättare att äta sin mat och alla morötter och äpplen hon får. Ska bli spännande att se hur hon är att rida med bett senare. Tänkte vänta tills nästa helg, då har det gått 10 dagar. Tills dess tänkte jag longera med kapson och rida bettlöst. Än så länge vilar hon i allafall eftersom det är så dåligt väder och har hon fortfarande lite ont så vill jag inte kräva något av henne..

Ovido - Quiz & Flashcards