Alla inlägg den 8 juni 2010

Av Kristin - 8 juni 2010 12:39

Japp, så var man tillbaka på jorden igen.

Tog in Newada från hagen när jag gjort box och mat klart. Upptäckte att hon var lite tjock i höger fram, över senan. Inte mer än lite tjock och knappt varm, så jag beslöt att ta en lugn tur ut på ca 20 minuter. Då får hon iallafall komma ut och titta på annat än bara den lilla hagen.

Allt gick bra även om hon som vanligt vinglade hit och dit i början och helst ville tillbaka till stallet igen. Pigg som attan var hon, och det med all rätt eftersom hon vilat i två dagar.

Råkade ta tyglarna på vägen hem, fast jag lovat mig själv att inte kräva något idag. Så klart började hon takta och kasta med huvudet och jag min envisa lilla åsna kunde inte låta bli att förvänta mig att hon skulle släppa efter och lilla på i handen.

Ju mer jag förväntade mig att hon skulle ge efter, ju sämre gick det.

Till slut var vi ända hemma och hon hade börjat takta och försöka springa iväg. Fick kliva in i stallet, trä på gramanen och vänta ut henne i paddocken. Hon gjorde ett par sådana där idiotiska "kasta upp huvudet och sätta mig på rumpan när jag rycker mig själv i munnen" turer, men fogade sig på ca 2 minuter och gick sedan att ställa och böja.

Börjar tro att det kanske känns lite i frambenet för även om hon inte var halt så var hon lite skum. Tog in henne och satte på B o T skydden fram. De får sitta där tills i morgon bitti om de sitter bra. Vi får se hur hon ser ut i morgon. Ingen idé att springa runt i cirklar och jonglera med armarna innan jag vet hur det ser ut då..

  

Ovido - Quiz & Flashcards