Alla inlägg den 14 juni 2010

Av Kristin - 14 juni 2010 17:33

Eftersom Newada bara har varit i gång i ca 6 veckor, så tänkte jag (försöka) ta det lugnt någon vecka framöver och bara underhålla muskler och kondition. Om man går för hårt fram finns risken att det blir en psykisk eller fysisk reaktion, och det vill jag undvika.

Idag var det med nöd och näppe uppehåll när jag åkte ut till stallet strax efter lunch. Tog in Newada och kollade igenom henne. En stoor smutsfläck på höger sida halsen och så några till i mindre storlek. Det börjar med andra ord bli dags att tvätta henne igen.

Idag red jag med det tredelade pessoabettet, mest för att slippa bråka om vilken gångart vi ska ha och vem som bestämmer när vi är ute. Skrittade ut i ca 20 minuter och lät henne kliva på. Newada var pigg men inte odrägligt pigg. Avslutade med att dottern fick sitta en stund på henne i paddocken. Min lilla pärla.. Skrittar runt med min lilla 5åring som en liten ärta längst där uppe på ryggen. Stannar och svänger när hon ber om det. Newadas ögon är fortfarande mjuka och kroppen avslappnad. Hon ser mer ut som ett gammalt ök än som formel1 bilen hon oftast är.

Hon fick BoT skydden på fram och så betade vi en stund innan hon fick gå ut i sin hage igen. I morgon tänkte jag att vi skulle ta en längre promenad, men det beror ju på vädret..

Ovido - Quiz & Flashcards