Direktlänk till inlägg 7 juni 2013

Långritt

Av Kristin - 7 juni 2013 22:34

Idag red jag ut på en långtur med Smulan. För tre år sedan red jag samma sväng, fast med Newada. Det kändes lite i hjärtat att rida där idag.

Dagen till ära hade Smulan sin nyblingade mössa och schabrak. Tänkte det kunde vara skönt för henne att ha mössan på som skydd för flugorna och samtidigt passa på att matcha lite   

 

Hon hade en väldigt talande min när jag försökte fota henne med sin fina mössa på. Bakom sidostycket kikar den lilla brickan fram som det står hennes namn på. Hon var så fin idag   

 

Hoppade av och gick vid några tillfällen, som när vi skulle korsa den stora vägen som det susar lastbilar och långtradare på hela tiden. Hon blir väldigt lugn när jag går bredvid, vilket är vääldigt skönt.

Vi skrittade mest, men det blev några travsträckor också. Nästan två timmar tog det totalt och det blev en sen lunch för oss båda.

Hon börjar bli allt lättare att spola av nu efter ritterna- idag kunde jag t om spola av hennes huvud lite försiktigt.

Åkte tillbaka strax efter kl 20 och tog in henne och tog av eksemtäcket. Hon är verkligen hur lugn som helst nu och har landat i det nya stallet. Skönt!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristin - 4 april 2014 15:53

Min blogg finns numera här; http://www.nattstad.se/minah%C3%A4stbravader Efter 5 år här, känns det som om det är dags att prova något nytt  =) ...

Av Kristin - 4 april 2014 15:26

Kod för att importera min blogg till Nattstad: 7122057157

Av Kristin - 3 april 2014 10:31


Jag har äntligen fått börja rida i paddocken! Tänk vad skönt det är när man suttit "inlåst" i ridhuset och harvat en hel vinter. Stackars Ernst är verkligen livrädd för att vara ute utanför gården och när jag promenerar med honom på grusvägen får han...

Av Kristin - 29 mars 2014 17:59


Just nu vill jag bara till stallet! Är på jobbet för andra dagen i rad och har inte kunnat rida. Eftersom Ernst inte har något vidare kondis efter att bara ha skrittat några gånger i veckan med mig på ryggen så tar vi det lugnt. I förrgår red jag i...

Av Kristin - 26 mars 2014 22:39


Just nu är det mycket. Ernst hade lite hakar på tänderna som ploppat upp efter att han blev raspad i höstas. Han ska nu gå varannan dag i ca två veckor så de små såren i kinderna hinner läka. Jag tycker inte att det är så stor skillnad i munnen på ho...

Ovido - Quiz & Flashcards