Direktlänk till inlägg 21 juni 2013

Midsommar

Av Kristin - 21 juni 2013 09:17

  Glad midsommar på er alla! Själv jobbar jag idag, dygn dessutom, men det gör faktiskt ingenting alls. Min dotter är hos sin pappa och jag får ju storhelgs ob idag, så jag jobbar med ett leende.

Smulan mår bra och har verkligen landat i stallet. Det är inte längre så stökigt i boxen och hon är som vanligt i hanteringen. Jag har jobbat vidare på skolorna, framför allt öppna och dessutom så har vi tränat på att länga skritten och stärka galopperna. I förrgår tog jag en promenad med henne i grimma. Vi var ute i ca 30 minuter och det var riktigt trevligt. Man behöver ju inte alltid sitta på utan på det här viset fick vi båda röra på oss.   

Igår var det dags för träning för Gunnel igen. Vi red dit, tänk så lyxigt det är! Det tar sisådär 35 minuter och det är en bra uppvärmning. Nu var vi i så god tid ute att vi fick vänta i tio minuter. Jag passade på att låta henne gå lös i ridhuset och som vanligt gick hon fram till spegeln och ställde sig och tittade. Det ser riktigt roligt ut. Hon tittar sedan på allt som händer runt henne genom spegeln istället för att titta direkt på det. Som när jag gick runt i ridhuset, så följde hon mig med blicken via spegeln i stället för att att titta på mig.

Smulans matte kom för att titta på träningen. Det var andra gången hon kom, så hon såg nog tydligare vilka framsteg vi gjort sedan förra gången.

Vi tränade på skolorna och galopperna och Gunnel kunde också se att vi blivit bättre sedan sist. Vi tar allvarligt på våra läxor mellan träningarna!

Dock tyckte jag att hon inte riktigt kändes 100%. Hon ville gärna gå i sluta i höger varv i traven och inte riktigt gå mellan hjälperna. Tror vi behöver ta det lite piano ett par dagar och inte nöta runt utan promenera och rida ut, så får vi se hur hon känns om en vecka. Jag har ju passat på att träna i paddocken ofta nu när vi faktiskt har en, för att stärka henne. Vi blev båda duktigt svettiga eftersom det var väldigt kvavt och vi fick jobba hårt. Jag gicknästan ända hem med Smulan, men mina stövlar gav mig en blåsa på lilltån, så till slut fick jag kliva upp och skritta sista biten.

När jag tog av tränset hemma gäspade Smulan i någon minut nästan oavbrutet. Det såg riktigt skönt och avslappnat ut. Duschade av henne ordentligt och släppte ut henne med kroppsstrumpan på.

Var ute i morse och kollade till henne innan jobbet och hon såg ut att må bra. I morgon ska jag ev till Lattjo och M för att rida en sväng med dem. Vi får väl se hur vädret artar sig. De talar om att det ska ska åska kraftigt i kväll och utfärdat en klass 1 varning för södra Sverige. Med tanke på hur ofta de har rätt (...) så kan ju det vädret hitta hit, om inte så tills i morgon.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristin - 4 april 2014 15:53

Min blogg finns numera här; http://www.nattstad.se/minah%C3%A4stbravader Efter 5 år här, känns det som om det är dags att prova något nytt  =) ...

Av Kristin - 4 april 2014 15:26

Kod för att importera min blogg till Nattstad: 7122057157

Av Kristin - 3 april 2014 10:31


Jag har äntligen fått börja rida i paddocken! Tänk vad skönt det är när man suttit "inlåst" i ridhuset och harvat en hel vinter. Stackars Ernst är verkligen livrädd för att vara ute utanför gården och när jag promenerar med honom på grusvägen får han...

Av Kristin - 29 mars 2014 17:59


Just nu vill jag bara till stallet! Är på jobbet för andra dagen i rad och har inte kunnat rida. Eftersom Ernst inte har något vidare kondis efter att bara ha skrittat några gånger i veckan med mig på ryggen så tar vi det lugnt. I förrgår red jag i...

Av Kristin - 26 mars 2014 22:39


Just nu är det mycket. Ernst hade lite hakar på tänderna som ploppat upp efter att han blev raspad i höstas. Han ska nu gå varannan dag i ca två veckor så de små såren i kinderna hinner läka. Jag tycker inte att det är så stor skillnad i munnen på ho...

Ovido - Quiz & Flashcards