Direktlänk till inlägg 20 juni 2009

Stel som en planka..

Av Kristin - 20 juni 2009 21:35

Idag sken solen lite försiktigt när jag var i stallet. Skiftbyte mellan lägren på gården idag, så jag lyckades rida i lugn och ro. Det är alltid så roligt när det smyger omkring nyfikna tjejer som längtar efter att lägret ska börja, de ser så himla glada ut!

Newada fick byta box idag. Hon ska stå i utebox i stället för i stall, och jag tror det blir toppen! Tvättade henne efter ridturen- varför är hon skimmel?? GUUUUUD så grisig hon är! Tur för Newada att jag gillar henne..

Red henne i en av padockarna och gjorde öppna, sluta och halter från skritt. Hon var väldigt ovillig och hängde på bettet. Tror det är en kombination mellan tandläkarbesäket och det faktum att hon stått i en och en halv vecka.

Efter en stund blev hon mer avslappnad och gjorde några fina övergångar till trav och till slut gick hon även i en avslappnad och kort trav med fin takt. Hon är fortfarande ovillig att sätta innerbogen på rätt ställe, men jag ville inte bråka för mycket.

Detta är något hon behöver träna på hela tiden och nu när hon inte är jobbad på ett tag så märks det att hon stelnat till. Lika lätt att böja och ställa henne som en planka. På slutet hade hon slappnat av så mycket att jag kunde förställa henne och böja "hit och dit" utan att ha halva hennes vikt i handen. Jag vill inte bära Newada runt banan, det får hon göra själv- tack så mycket!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristin - 4 april 2014 15:53

Min blogg finns numera här; http://www.nattstad.se/minah%C3%A4stbravader Efter 5 år här, känns det som om det är dags att prova något nytt  =) ...

Av Kristin - 4 april 2014 15:26

Kod för att importera min blogg till Nattstad: 7122057157

Av Kristin - 3 april 2014 10:31


Jag har äntligen fått börja rida i paddocken! Tänk vad skönt det är när man suttit "inlåst" i ridhuset och harvat en hel vinter. Stackars Ernst är verkligen livrädd för att vara ute utanför gården och när jag promenerar med honom på grusvägen får han...

Av Kristin - 29 mars 2014 17:59


Just nu vill jag bara till stallet! Är på jobbet för andra dagen i rad och har inte kunnat rida. Eftersom Ernst inte har något vidare kondis efter att bara ha skrittat några gånger i veckan med mig på ryggen så tar vi det lugnt. I förrgår red jag i...

Av Kristin - 26 mars 2014 22:39


Just nu är det mycket. Ernst hade lite hakar på tänderna som ploppat upp efter att han blev raspad i höstas. Han ska nu gå varannan dag i ca två veckor så de små såren i kinderna hinner läka. Jag tycker inte att det är så stor skillnad i munnen på ho...

Ovido - Quiz & Flashcards