Alla inlägg den 18 januari 2013

Av Kristin - 18 januari 2013 18:37

Idag jobbade jag över i några timmar och åkte en sväng förbi först coop och sedan granngården, så jag var i stallet närmare 14:30. OTROLIGT sent för att vara jag, men det var ett nödvändigt ont så att säga.

Stalltomten (min mamma) skötte markservicen så jag kunde koncentrera mig på Smulan. Plockade fram alla saker och tog sedan in henne. Hon stod vid grinden och väntade på mig idag. Bonuspoäng!

Solen sken ute, men eftersom jag var lite sen (med mina mått iaf) så hade den börjat dala. Det började bli ruskigt kallt, så jag tog en kortare sväng idag. Dock blev det mycket trav bortåt och lika mycket galopp på hemvägen, så när jag saktade av och släppt efter på tyglarna så frustade hon länge och väl. Riktigt långa och avslappnade frustningar. Han var pigg, så det var nog skönt att få jobba lite i snön. Annars red jag nog ganska kravlöst, bara lät henne rulla på och stod i fältsits i galoppen.

 

Hon hann inte vara ute mer än i en timme i hagen igen innan stallägaren M kom och skulle ta in Smulan och Hellmer, så då fick han hjälp med det. Smulan får fr om idag även äppelcidervinäger, men det märktes inte. Jag har för vana att smaka på allt (inom vissa gränser) som jag lägger till i foderväg. Inte kraftfoder, men pulver och oljor försöker jag testa med ett fingerdopp. På det sättet vet jag om det är en smak jag måste försöka dölja eller inte.

Äppelcidervinäger smakar ungefär som det luktar- lite sött/surt/beskt..typ.. Inte gott iaf.. La till en knapp matsked i middagsfodret så hon får vänja sig. Hon hajade till för en microsekund men krubban blev sopren till slut. Skönt att hon är ett redigt matvrak, det skadar liksom inte..

I morgon jobbar jag igen, till min stora sorg. Det är så kul att vara i stallet och fast jag trivs på jobbet så skulle jag hellre vilja vara hos Smulan. Men, men..jobbet betalar ju för lyxen att ha egen häst, så det är dumt att klaga.

Jag har något nytt på gång- men det är inte helt klart, så jag vill inget säga riktigt än. Dock verkar det bli verklighet- och inom en rätt snar framtid verkar det som- så det ska bli spännade! Återkommer med mer om det så fort allt är klart   


Ovido - Quiz & Flashcards