Alla inlägg den 7 oktober 2012

Av Kristin - 7 oktober 2012 20:47

Smulan har lämnat en önskelista till mig. Dels vill hon ha ett nytt träns. Hon har hört att jag såg ett snyggt med dubbla flätor på nosgrimman, på Glada Hästen när jag var där sist. Dessutom vill hon ha nya stigläder med t-spännen och, snäll som hon är, tycker hon att jag behöver sådana där stigbyglar som vickar och sparar knän&rygg. Hon vill även ha en svängd dressyrgjord, det var visst också viktigt!

Jag har legat lite i framkant och beställt två nya dressyrschabrak, som borde komma den här veckan..

   

De är så sabla snygga och jag tror att naturligtvis så kommer Smulan gå bättre, jag rida snyggare osv med de här under sadeln   

Jag vet inte riktigt hur Smulan tror att jag ska ha råd att köpa allt det här, men julen är ju snart här och jag hoppas tomten är snäll i år   



Av Kristin - 7 oktober 2012 16:57

Idag blev det en lång runda med Zamona och Tulle som sällskap. Det blev nästan bara skritt med något undantag av lugn trav och så smög jag till mig en galopp på hemvägen.

 

 Smulan har rattat in sina väderkvarnsöron mot Zamona och har full koll på vad hon gör..


I skogen stötte vi på två stockar efter varandra, ca 50 och 60 cm höga. Det slog mig ungefär mitt i första språnget att det här förmodligen var Smulans första under ryttare. Det var fina språng med hovarna väl uppdragna och med bra kurva. Det kändes lite som om vi hoppade sisådär 14o cm, men annars så..   

1 km innan stallet klev jag av Smulan och gick bredvid hem. Hon kändes lite trött och jag behövde sträcka på benen.

Hon såg förfärligt belåten ut när jag borstade av och pysslade om henne. En morot på det, på med täcket och ut i hagen för att njuta av det vackra vädret.

Vi ryttare fick kaffe av stallägaren M och det serverades utanför stallet, så vi också fick lite solsken på oss.


I morgon börjar älgjakten, så då kommer vi hålla oss från skogen tills jägarna skjutit sin kvot.


Ovido - Quiz & Flashcards