Alla inlägg den 20 oktober 2012

Av Kristin - 20 oktober 2012 19:53

Idag regnade det H E L A dagen. Jag hade väldigt mycket kläder på mig och Smulan fick ett skrittäcke på ryggen, så vi höll oss iaf torra..

Idag skrittade vi bara, och var ute i ca 1 timme. Det verkar som om de flesta av vägarna runt stallet tar en timme    Smulan fick stå inne och mumsa lite extra hö, medan jag tog bort alla saker. Hon börjar bli lite..rundlagd, kan vi väl kalla det.. Får tänka på hur mycket hö jag ger, men 11 kg /dag är väl inte så mycket för en häst?

Efter att de fått lite hö ute i hagen, så gick vi in till stallägaren M för att dricka lite kaffe och äta tårta. Zamonas ägare M ramlade ju av olyckligt när Zamona snubblade för ett par dagar sedan, och på eget bevåg bakat tårta.

Min dotter och make dök lägligt upp lagom till tårtan och fast vi då var 5 personer som mumsade, så lyckades vi bara äta upp 1/3..


 


Den smarte har säkert redan listat ut att "Z" står för Zamona..    

I morgon hoppas jag verkligen att det blir bättre väder! Det är så mysigt att rida eftersom det finns så mycket fina ridvägar, men när det regnar hela tiden tar det liksom bort det roliga..

Hoppas jag hinner en sväng till Glada Hästen också, för Smulan håller på att tjata ihjäl mig pga några saker hon vill ha..

Ovido - Quiz & Flashcards