Alla inlägg den 18 oktober 2012

Av Kristin - 18 oktober 2012 19:41


     

Här kommer stallgänget att vara lördagen den 1 december! Fy farao vad kul!    

 

Av Kristin - 18 oktober 2012 19:24

Tänk vad kul det är att åka till stallet när man har en Smulan som väntar! Hade baestämt tid med Zamonas ägare M i stallet kl 10. Slutade jobbet i morse 8:15 så jag hann både äta frukost och umgås med mannen innan.

Mockade, pysslade och snackade lite strunt under tiden. Det är så trivsam stämning i stallet och jag är väldigt glad för att ha fått stallplats i samma stall som M.

Regnet hängde i luften men så länge det inte regnar så är jag allt tacksam. Rida i regn är verkligen trist..

Hämtade in hästarna och borstade av dem. Smulan har tappat mycket päls sedan hon kom, men nu verkar det vara på upphällning.

Hon ställde sig fint på en gång vid pallen och vi behövde inte leka norsk rondell, som vi brukar göra. Satte upp och red iväg. Smulan var pigg och hade spetsat öronen så de nästan gick i kors. Hon vilade igår när jag jobbade, då var min kära mamma ut och mockade.

Skrittade mest och tog någon kort trav. Vi var ute i lite över en timme och Smulan var avslappnad när vi närmade oss stallet. Vi satte av 1 km hemifrån och gick sista biten. Skönt att sträcka på benen och snällt mot hästarna.

Borstade av och myste en stund innan hon fick gå in i boxen en stund och äta hö. Sjäv plockade jag undan alla saker och tvättade av leriga benskydd och en extremt smutsig sadelgjord. Sedan packade vi lite hö och slängde ut i hagarna.

Slängde på Smulan täcket igen och lät henne gå ut i hagen för att äta lunchhö ute med Zamona.

I morgon ska vi ses redan vid 9-tiden i stallet för att hinna rida innan M ska på ett läkarbesök angående sin ömmande axel. Den har blivit duktigt blå sedan hon ramlade av Zamona..

Ovido - Quiz & Flashcards