Direktlänk till inlägg 29 oktober 2012

Snö!

Av Kristin - 29 oktober 2012 16:07

Fast jag vet att det brukar snöa på vintern, så hade jag väl hoppats att det skulle komma liite senare. Gick upp strax efter 07 i morse och det tog inte lång tid innan snön började falla utanför fönstret. Satt och hoppades att det skulle sluta, men det snöade bara mer och mer.

Har inte bytt till vinterdäck än, så jag tog det lugnt ut till stallet. Mockade alla boxar och gjorde klart det jag kunde. Tänkte att om det skulle fortsätta i den här stilen så kanske det skulle vara ännu svårare för de andra i kväll att ta sig ut. På det här sättet skulle ingen behöva åka ut om de verkligen inte ville.

Mockade åt stallägaren också. Det behövdes ta in hö i stallet och jag tänkte att eftersom han jobbar natt, så kan det ju räcka och slippa mocka dessutom.

Städade av stallet och tog in Smulan. Snön blev bara blötare och blötare så jag kollade igenom henne satte på halsen på täcket och stoppade några morötter i hennes mun.

Sedan fick hon gå ut igen. Blöt snö som kommer mer från sidan än uppifrån är inte roligt att rida i, så jag lät helt enkelt bli idag. Hon var fräsch efter igår och jag strechade henne efter ridturen, så jag tycker gott hon kan stå.

Gav dem lite extra hö till lunch och åkte hem.

 

Smulan blir i allafall inte speciellt blöt när hon har sitt nya fina täcke och halsen på. Nog tyckte hon allt att jag var konstig som tog in henne, mer eller mindre bara stoppade några morötter och sedan släppte ut henne med hö att äta på. Fast..varför klaga när man får mat för 0 jobb??

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristin - 4 april 2014 15:53

Min blogg finns numera här; http://www.nattstad.se/minah%C3%A4stbravader Efter 5 år här, känns det som om det är dags att prova något nytt  =) ...

Av Kristin - 4 april 2014 15:26

Kod för att importera min blogg till Nattstad: 7122057157

Av Kristin - 3 april 2014 10:31


Jag har äntligen fått börja rida i paddocken! Tänk vad skönt det är när man suttit "inlåst" i ridhuset och harvat en hel vinter. Stackars Ernst är verkligen livrädd för att vara ute utanför gården och när jag promenerar med honom på grusvägen får han...

Av Kristin - 29 mars 2014 17:59


Just nu vill jag bara till stallet! Är på jobbet för andra dagen i rad och har inte kunnat rida. Eftersom Ernst inte har något vidare kondis efter att bara ha skrittat några gånger i veckan med mig på ryggen så tar vi det lugnt. I förrgår red jag i...

Av Kristin - 26 mars 2014 22:39


Just nu är det mycket. Ernst hade lite hakar på tänderna som ploppat upp efter att han blev raspad i höstas. Han ska nu gå varannan dag i ca två veckor så de små såren i kinderna hinner läka. Jag tycker inte att det är så stor skillnad i munnen på ho...

Ovido - Quiz & Flashcards