Direktlänk till inlägg 21 maj 2013

Livet går vidare

Av Kristin - 21 maj 2013 12:21

Hur det än är, så går livet vidare. Newada finns i mitt hjärta, men i boxarna står det två livs levande hästar som pockar på uppmärksamhet. Tur är väl det! Annars hade jag nog grävt ner mig mer.

I gömmorna hittade jag ett mylerbett som är Lattjos. Jag gillar deras bett och det här verkade vettigt. Det är ett tredelat och ledat med fasta d-ringar. Så här ser det ut..

 

Testade det på Lattjo, jag gillar att byta bett ibland. Av så många anledningar är det nyttigt för både häst och ryttare. Han gillade det iaf och det gör jag också, så nu har jag ridit med det i två dagar. Funderar på att testa det på Smulan också, men inte kommit till skott än på det.

Hästarna känns fina och Lattjo känns fräsch. Jag fortsätter att bygga upp och stärka Lattjo som för övrigt börjar få en riktig ardennerrumpa! Den är riktigt rejäl, det ända som saknas är lite mer uppe på sidorna ovanför svansen. Ryggen börjar bli fint musklad och..ja..han känns helt enkelt fräsch.

Smulan är Smulan och så även nu. Hon är lite pigg och prillig ute men det går iaf att få henne att gå i fin form. Jag försöker få henne att bli avslappnad i låg form och just nu har jag backat i tempo lite i traven. Jag tänker jobba mycket i trav och stärka henne och inte lägga så mycket vikt på galoppen.

Galoppera kommer jag att göra, men mer bara rakt fram och i friskt tempo.

Smulan har börjat klia svansen lite, hon började igår- till min stora förtvivlan. Jag har nu ökat på vitlöken lite till från 1 msk till 2 msk. Få se om det hjälper, det gör iaf ingen skada.

Idag är det tänkt att Lattjos ägare M ska komma ut och vi ska rida ihop. Just nu regnar det lite, men om det slutar så kommer vi att få toppunderlag ute. Håller tummarna för uppehåll!

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristin - 4 april 2014 15:53

Min blogg finns numera här; http://www.nattstad.se/minah%C3%A4stbravader Efter 5 år här, känns det som om det är dags att prova något nytt  =) ...

Av Kristin - 4 april 2014 15:26

Kod för att importera min blogg till Nattstad: 7122057157

Av Kristin - 3 april 2014 10:31


Jag har äntligen fått börja rida i paddocken! Tänk vad skönt det är när man suttit "inlåst" i ridhuset och harvat en hel vinter. Stackars Ernst är verkligen livrädd för att vara ute utanför gården och när jag promenerar med honom på grusvägen får han...

Av Kristin - 29 mars 2014 17:59


Just nu vill jag bara till stallet! Är på jobbet för andra dagen i rad och har inte kunnat rida. Eftersom Ernst inte har något vidare kondis efter att bara ha skrittat några gånger i veckan med mig på ryggen så tar vi det lugnt. I förrgår red jag i...

Av Kristin - 26 mars 2014 22:39


Just nu är det mycket. Ernst hade lite hakar på tänderna som ploppat upp efter att han blev raspad i höstas. Han ska nu gå varannan dag i ca två veckor så de små såren i kinderna hinner läka. Jag tycker inte att det är så stor skillnad i munnen på ho...

Ovido - Quiz & Flashcards