Direktlänk till inlägg 22 maj 2013

Onsdag

Av Kristin - 22 maj 2013 14:41

Jaha. Livet fortsätter att överraska..

Lattjos ägare M berättade för mig igår att hon beslutat att ta hem honom. Det kom inte direkt som en chock, även om jag blev lite ledsen för min egen skull. Det finns nu ledig boxplats hemma hos hennes tränare, så nu vill hon flytta Lattjo dit. Jag hade gjort samma sak om jag var M, så jag tycker att hon gör rätt.

Gården där jag nu står med Smulan och Lattjo är till salu då stallägaren och hans fru skiljt sig. Det har gjort att jag tagit beslutet att flytta Smulan till Stall Hammarhage, där jag hade Newada förut.

Det är med spänning och lite oro jag ser fram mot första juni, då vi tar vårt pick och pack och flyttar. Smulan är känslig för förändringar och nu när inte Lattjo följer med som stöd är jag lite orolig. Dock är det nyttigt, då jag som sagt planerar att tävla lite senare i år. (eller när det nu blir)

Stall Hammarhage är ett bra ställe. Det är ordning och reda och det finns verkligen ALLT! Den enda jag kommit på hittills som jag saknar så är det parkeringsplats med tak till transporten. Det var visst under planering fick jag höra..

De har fått klart ridhuset och satt upp skrittmaskinen sedan jag var där senast. Det ser väldigt prydligt och fint ut och jag tror vi kommer att trivas fint där. Det gjorde jag ju förra gången..

Lyxigt värre att ha Gunnel nästgårds, dvs det kommer ta mig ca 15 minuter att skritta till träningarna i fortsättningen.

Nå.

Det gick bra att rida igår och jag och Lattjos ägare M hade tur med vädret. Vi hann knappt hem innan det började regna, men hårdhjärtade som vi är (haha) så satte vi på hästarna regntäcken och släppte ut dem igen. DE busade runt ett tag och började sedan beta, så jag tror inte det gick någon större nöd på dem.

Jag åkte ut vid 21-tiden för att ta in dem och ge kvällsmat. TÄNK att det fortfarande är ljust då!!


Idag red jag bara Smulan och bara för att jag "måste". Regnet har hängt i luften hela dagen och från och till regnar det. Det suger verkligen musten ur mig och motivationen var nästan noll. Dock ska vi träna i morgon så jag kände mig skyldig att rida idag. Hon var lite okoncentrerad, lilla Smulan, och väldigt pigg och glad. Kanske hörde de båda ihop?

Nu sitter jag hemma i soffan och gäspar käken ur led. Ska nog ta en lugn kväll och ladda inför i morgon tror jag.

Smulan ska få åka i sin transport för första gången i morgon, det ska bli intressant att se hennes reaktion och hur hon är att köra i atecen.

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristin - 4 april 2014 15:53

Min blogg finns numera här; http://www.nattstad.se/minah%C3%A4stbravader Efter 5 år här, känns det som om det är dags att prova något nytt  =) ...

Av Kristin - 4 april 2014 15:26

Kod för att importera min blogg till Nattstad: 7122057157

Av Kristin - 3 april 2014 10:31


Jag har äntligen fått börja rida i paddocken! Tänk vad skönt det är när man suttit "inlåst" i ridhuset och harvat en hel vinter. Stackars Ernst är verkligen livrädd för att vara ute utanför gården och när jag promenerar med honom på grusvägen får han...

Av Kristin - 29 mars 2014 17:59


Just nu vill jag bara till stallet! Är på jobbet för andra dagen i rad och har inte kunnat rida. Eftersom Ernst inte har något vidare kondis efter att bara ha skrittat några gånger i veckan med mig på ryggen så tar vi det lugnt. I förrgår red jag i...

Av Kristin - 26 mars 2014 22:39


Just nu är det mycket. Ernst hade lite hakar på tänderna som ploppat upp efter att han blev raspad i höstas. Han ska nu gå varannan dag i ca två veckor så de små såren i kinderna hinner läka. Jag tycker inte att det är så stor skillnad i munnen på ho...

Ovido - Quiz & Flashcards