Alla inlägg den 7 september 2013

Av Kristin - 7 september 2013 11:25

Igår blev det många timmar i stallet. Det är inte ofta jag får mocka själv nu för tiden, men igår var en av de dagarna. Smulan hade vänt på sin vattenbytta i hagen och bankat på den så det var ett djupt veck i den. Som tur var, så verkar den vara hel. Jag fick banka ut vecket med foten innan jag fyllde på vatten åt henne och Ernst. Smulan har verkligen ett tydligt sätt att tala om när vattnet är slut i hagen..

Smulans ägare kom ut med den nystoppade sadel som nu passade bra. Skönt! Den är något för vid, men det beror på att hon inte gjort så mycket alls på två veckor och har tyvärr tappet en massa muskler. Det är bara att rida med en tjockare sadelpad ett tag tills hon hämtat sig.

Passade på att jogga henne lite och J fick sitta på sin Smula ett tag.

Tvättade lite benlindor och skyddet till Ernst sadel och sedan tog jag in Ernst. Han var inte så busig fast han såg rätt lurig ut på ögonen innan jag longerade honom.

Red inte så länge, men vi hann i allafall få lite sällskap av T som äger Rolex- stallets nyaste häst. Nyttigt för Ernst att det kommer hästar under tiden jag kräver hans uppmärksamhet. Han är verkligen aldrig omöjlig!

Galoppen kändes lika underbar som sist, men han är så mycket mer häst att rida än Smulan och jag känner av det i ben och rygg när jag saktar av. Han är verkligen maffig och stor i galoppen, men inte tungriden. Tur!

Lyckades mitt i allt stallarbete bli stucken av en bålgeting och blev lite skakis. Den jäkeln stack mig rakt i nacken och det gjorde attans ont både upp mot huvudet och ner mot axlarna. Läskigt! Som tur var mådde jag bra och kunde fortsätta vara i stallet även om jag tog det lugnt ett tag efteråt.

Idag kommer det ut en tjej här ifrån Sala som ska provrida Smulan. Hoppas de trivs tillsammans och att matte gillar henne!

Hade stallet i morse och det var jättemysigt att komma ut och ta hand om hästarna i dimman och morgonlugnet. När alla hästarna var ute så mockade jag åt mina två och sopade stallet. Slängde in lite tvätt igen och gjorde maten till hästarna. Efter lunch ska jag ut och rida Ernst och göra Smulan klar för eftermiddagen.

  

Ovido - Quiz & Flashcards