Alla inlägg den 16 september 2013

Av Kristin - 16 september 2013 20:43

Idag tränade jag och Ernst för Gunnel. Sist fick vi i hemläxa att träna på skänkelvikningar och det har vi gjort vid två tillfällen. Idag fick jag bevis för att jag har en smart och ambitiös häst som gör allt för att göra mig nöjd.

Han flyttade sig VÄLDIGT fint om än inte korrekt. Vi tränade på detta i skritt och trav på volt och gick sedan över till att träna slutor längs långsidorna. Han gjorde rätt direkt även om han spände sig lite de första gångerna.

Vi tränade även på förböjningar och han blev riktigt fin i sin sämre sida- den vänstra.

Jag fick verktyg att ta med hem för att jobba på att få bogarna på rätt plats i alla gångarter och båda varven. Vi ska även jobba vidare på slutorna- mest i vänster varv.

Ernst fick massor av beröm av Gunnel och jag tror hon mer eller mindre tillhör fanklubben nu   

Det bästa sättet att beskriva hur det känns att sitta på Ernst under en lektion är att det känns som om jag red musik. Fantastisk, mäktig, perfekt musk i harmoni. Inte hela tiden, men väldigt väldigt ofta känns det så. Han svävar fram och sätter ner sina ben så mjukt att det känns lite som att man flyger fram. Han är helt enkelt underbar och jag blir lite löjligt euforisk när jag får sådana där underbara ridpass.


Ovido - Quiz & Flashcards