Alla inlägg den 18 september 2013

Av Kristin - 18 september 2013 14:50

Smulan gick igenom besiktningen på Mälardalens hästklinik i måndags. Tänk vad skönt! Smulan mår bra och har inte ont någonstans. Jag hade passat på att röntga henne, men eftersom veterinären inte tyckte det var nödvändigt så avstod matte. Det betyder att hon nu inte längre räknas som "min" utan nu är 

mattes igen. Den nya fodervärden tar över vid månadsskiftet men kommer redan nu sköta om Smulan som sin egen. Bra för Smulan o bra för mig som nu kan ägna mig åt min egen häst. Så klart kommer jag finnas där för fodervärden för att hjälpa till en del o underlätta under en övergångsperiod.


Igår hade jag en pysseldag i stallet. Jag gick igenom allt i förrådet o delade upp det i två högar. Det som var Smulans egna saker i en hög o det som var mitt i en annan. Nu är allt sorterat och klart. Skönt!

Putsade sedan upp träns o tvättade handdukar, benskydd o ett ländtäcke i ylle åt Ernst. Rätt vad det är så är det väl dags att börja använda det..

Jag plockade ut en del saker ur min garderob som jag inte använder o la i förrådet. Ordning o reda gillar jag   

Mockade en kärra i Ernst hage o gjorde rent o fyllde på vatten i byttorna. Åkte hem en sväng o sedan tillbaka till sstallet igen vid 16.30 Tog in båda hästarna, för det regnade rätt mycket o gav dem hö. Borstade Ernst extra noga o klippte manen bakom öronen, ganascherna, hovskägget och längs benen från knäna o nedåt.

La på en BoT padd på ryggen o lät honom bli lite varm innan jag strechade igenom hans kropp. Efter träningen dagen innan tänkte jag att han skulle tycka det var skönt. "Hmmm.." tyckte Ernst. 

Idag vilar han eftersom jag jobbar. Få se vad vi hittar på i morgon. Det beror på vädret.


Ovido - Quiz & Flashcards