Alla inlägg den 7 september 2009

Av Kristin - 7 september 2009 15:57

Åkte direkt från jobbet till stallet i morse. Mockade och gjorde klart allting innan jag tog in Newada. Hon gnäggade flera gånger medans jag mot hagen. Långt ner i halsen så det låter som ett svagt muller. Så rart!

Idag skulle hon få prova pessoa loungen. Så spännande att se hur hon reagerade på den och hur loungen fungerade. Jag har ju aldrig provat en förut..

Alex satte på gjorden och la över loungen. Sedan gick vi ut i paddocken och justerade den så att allt satt som det skulle. Först bara så att repet låg an mot bakbenen så hon fick känna sig för, sedan spände vi så att hon fick jobba lite. Hon såg lite storögd ut först, men efter bara något varv hade hon slappnat av och accepterat selet. Newada är verkligen en riktig pärla! Det är sällan hon blir upprörd för något =0)

Hon fick jobba i skritt och trav i båda varven. Hon hade lite svårt för slå sig till ro i formen, utan rörde mycket på huvudet. Antar att det var ruskigt jobbigt för hon gick i en ovanligt lugn och samlad trav utan att försöka springa iväg hela tiden. Det verkar som om loungen var en bra idé och jag kommer att köra den igen lite senare i veckan.

Efter 15 minuter avslutade jag. Det blev mest skritt men en hel del trav också. Vill inte överanstränga henne eftersom detta är helt nytt, så är det smart att ta det lugnt.. Ny massage och gröngröt på bakknäna, sedan ut i hagen- utan täcke. Det är så vackert väder ute, så jag hoppas hon passar på att rulla sig =0)

Ovido - Quiz & Flashcards