Alla inlägg den 9 september 2009

Av Kristin - 9 september 2009 16:39

I morse hade jag stallet. Jösses vad trött jag var när klockan ringde.. Jag var ute hos hästarna strax efter klockan 7 och då blåste det nästan full storm ute. Lite trixigt att stänga alla dörrarna direkt efter sig så inte stallet skulle blåsa bort  Tungan ute

Lite struligt var det att få ut ett gäng hästar jag inte kände, fölet var nog värst. Uppskattar helt klart min egen häst än mer nu om vi säger så..

Hur som helst. När alla andra hästar var ute tog jag ut Newada på gången och gjorde i ordning henne. Skulle hinna rida, mocka, sopa stallet och fixa Newadas hemläxa från equiterapeuten på 90 minuter så jag hade att göra.

Skrittade ut i ca 30 minuter på en av grusvägarna. Det ligger en stor motorväg rätt nära stallet, men det finns en gammal väg (numera en stig) mellan vår grusväg och nästa som bara används för cyklar och gångtrafik, så vi utforskade närområdet lite mer. Trots att det blåste så var inte Newada speciellt på tårna, det är hon sällan förresten =0)

Hon klev på utan att trippa och svängde med huvdet fram och tillbaka för att titta på allt intressant vi red förbi.

Grannen till stallet har byggt en fortliknande utbyggnad på sin jordkällare. Från vårt håll ser man inte den förrän man nästan gått förbi, vilket man gör på bara någon meters håll. Jag förväntade mig nästan en reaktion, men hon tittade bara förstrött på den. Däremot passerade vi strax före ett gäng brevlådor som stod uppradade på andra sidan vägen. Såå farliga! De har visst inte brevlådor i Polen..

På hemvägen passerade vi samma hus och i trädgården visade det sig att de hade en dvärgget som gick och betade. När den fick syn på Newada så bräkte den ett par gånger, varpå hon tvärnitade och ställde sig för att glo på den. Hon blev inte rädd, men otroligt förvånad. Jag kunde inte låta bli att härma den, varpå Newada försökte sno runt så hon kunde glo på mig också. Hon såg ännu mer häpen ut nu. Var jag också en get?? 

Jag skrattade så jag höll på att trilla av och manade på henne så vi kom hem någon gång.

Massage, streching och en morot, och så på med bootsen fram och ut i hagen. Idag slapp hon täcke igen eftersom det var så skönt väder ute. De dagarna är väl snart över för i år, så det är bara att passa på.

Hann mocka, om än inte min bästa mockning någonsin, innan det var dags att åka hemåt för att duscha och sedan kasta sig i bilen för att åka till jobbet. *puh*


Ovido - Quiz & Flashcards