Direktlänk till inlägg 12 september 2013

Inte som jag tänkt mig

Av Kristin - 12 september 2013 09:16

Igår var inte en bra dag. Eller.. Dagen var bra, men i stallet gick det inte riktigt som jag tänkt mig. Sparade stallet till eftermiddagen eftersom min mamma ville komma ut och hjälpa till. Efter att hon mockat och jag fyllt på hästarnas mat så hjälptes vi åt att mocka ur Smulans hage. Det blev 1 1/2 kärra vilket är rätt ok ändå eftersom jag inte mockar så ofta som jag borde.

Mamma ville se mig rida Ernst innan hon åkte hem, så jag började med honom. När jag stod och lindande hans ben inför ridturen, så tog Smulan ett stort andetag och frustade. Jag vet inte vart Ernst var någonstans i tankarna, men han blev skiträdd och hoppade till. Så klart stod jag på huk och höll på att linda ben nr 3, varpå jag får hans knä rakt i pannan. Kände hur nacken trycktes till och jag blev yr. Bet ihop och lindade klart, men sista benet blev uselt lindat.

Fortfarande lite yr och med en begynnande huvudvärk beslöt jag mig för att rida ändå. Det gick sådär. Från min sida. Ernst skötte sig fint och kändes hur trevlig som helst. Själv satt jag och vred höften lite och trampade ner ojämt i stigbyglarna. Det kändes illa men jag var fortfarande lite vimmelkantig och med ont i huvudet kunde jag inte göra så mycket åt det. Ernst pekade på högtalarna 1 meter ovanför hans huvud på väggen och det tog några varv innan han var avslappnad. Traven kändes jättefin och han gick i fin form. Höll på i kanske 15 minuter sedan gav jag upp. Huvudvärken gav sig inte och jag kände mig för yr för att rida mer.

Det tog ovanligt länge att plocka undan, ge foder och borsta av Smulan, som jag inte pallade med att rida. Typiskt!

Tänkte åka ut snart till stallet och rida nu, och sedan i eftermiddag åker jag tillbaka till stallet och tar in hästarna. Tänkte tvätta dem båda också, det behövs!

Regnet hänger lite i luften, men så länge det inte verkligen regnar så är jag glad.

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristin - 4 april 2014 15:53

Min blogg finns numera här; http://www.nattstad.se/minah%C3%A4stbravader Efter 5 år här, känns det som om det är dags att prova något nytt  =) ...

Av Kristin - 4 april 2014 15:26

Kod för att importera min blogg till Nattstad: 7122057157

Av Kristin - 3 april 2014 10:31


Jag har äntligen fått börja rida i paddocken! Tänk vad skönt det är när man suttit "inlåst" i ridhuset och harvat en hel vinter. Stackars Ernst är verkligen livrädd för att vara ute utanför gården och när jag promenerar med honom på grusvägen får han...

Av Kristin - 29 mars 2014 17:59


Just nu vill jag bara till stallet! Är på jobbet för andra dagen i rad och har inte kunnat rida. Eftersom Ernst inte har något vidare kondis efter att bara ha skrittat några gånger i veckan med mig på ryggen så tar vi det lugnt. I förrgår red jag i...

Av Kristin - 26 mars 2014 22:39


Just nu är det mycket. Ernst hade lite hakar på tänderna som ploppat upp efter att han blev raspad i höstas. Han ska nu gå varannan dag i ca två veckor så de små såren i kinderna hinner läka. Jag tycker inte att det är så stor skillnad i munnen på ho...

Ovido - Quiz & Flashcards