Direktlänk till inlägg 22 september 2013

Sjuk- blää..

Av Kristin - 22 september 2013 20:54

Har inte haft så mycket ork att blogga de sista dagarna. Jag är förkyld (som halva Sverige- jag vet) och känner mig eländig och orkeslös.

Ville mest bara berätta att jag loungade honom för första gången idag. Han är ju bara så otroligt snäll! Jag lät bakstycket hänga på plats medans han fick skritta fram och det gick utan problem. Efter en stund kom han på att han var i paddocken, endast iförd ett träns och jag höll i ett litet snöre. Han började trava och då klämde väl bakdelen på selen till lite och så var han tvungen att bocka iväg ett tag. Vilken tur att han fick en ursäkt att göra det idag!   

Fick honom ner till skritt igen och efter en stund spände jag ihop honom. Jag lossade dock på loungen lite så att han inte skulle vara så väldigt ihopspänd. Efter några varv hade han fått grepp om det hela och började slappna av. Han fick jobba ca 10 minuter inspänd i alla gångarter innan jag släppte loss honom och skrittade av. Ernst är så himla duktig och rör sig i väldigt fin balans för att vara så liten.

Jag kände mig inte alls tillräckligt kry för att sitta upp och rida honom och han behövde verkligen jobbas lite idag. Det här är så nyttigt för honom och dessutom så blir det ju lite variation också. Inte att förglömma hur bra det är att jobba honom från marken ibland för att stärka honom utan att jag sitter där uppe och att han då får balansera mig dessutom.

I morgon jobbar jag igen och på tisdag ska vi eventuellt till Gunnel och träna igen.

Jag har inte hunnit träna så mycket på läxan vi fick sist, bara en gång faktiskt, men till mitt försvar så har jag varit lite för sjuk och hängig för att sitta och jobba dressyr.

Nu ska jag krypa upp i soffan och titta på en film en stund innan jag kryper till sängs. Go´natt!

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristin - 4 april 2014 15:53

Min blogg finns numera här; http://www.nattstad.se/minah%C3%A4stbravader Efter 5 år här, känns det som om det är dags att prova något nytt  =) ...

Av Kristin - 4 april 2014 15:26

Kod för att importera min blogg till Nattstad: 7122057157

Av Kristin - 3 april 2014 10:31


Jag har äntligen fått börja rida i paddocken! Tänk vad skönt det är när man suttit "inlåst" i ridhuset och harvat en hel vinter. Stackars Ernst är verkligen livrädd för att vara ute utanför gården och när jag promenerar med honom på grusvägen får han...

Av Kristin - 29 mars 2014 17:59


Just nu vill jag bara till stallet! Är på jobbet för andra dagen i rad och har inte kunnat rida. Eftersom Ernst inte har något vidare kondis efter att bara ha skrittat några gånger i veckan med mig på ryggen så tar vi det lugnt. I förrgår red jag i...

Av Kristin - 26 mars 2014 22:39


Just nu är det mycket. Ernst hade lite hakar på tänderna som ploppat upp efter att han blev raspad i höstas. Han ska nu gå varannan dag i ca två veckor så de små såren i kinderna hinner läka. Jag tycker inte att det är så stor skillnad i munnen på ho...

Ovido - Quiz & Flashcards