Direktlänk till inlägg 25 september 2013

Ja tack!

Av Kristin - 25 september 2013 09:13

Tänk så mycket fina hästsaker det finns att köpa! Om min plånbok var bottenlös så skulle jag vilja ha följande;

 

Det här tränset kommer från Döbert och är bara såå snyggt! Massor av bling på pannbandet och så en fin lackad bred nosgrimma. Jag har aldrig ägt något från Döbert, mest för att deras kollektioner varit alldeles för tråkiga för min smak- fram tills nu i allafall. Dyrt men läckert (ca 4000kr). Något att kanske köpa när vi börjat tävla, just nu tränar vi ju bara och då "duger" hans Schockemöle Los Angeles alldeles utmärkt- det är ju hälften så dyrt    


 

De här benskydden är ju bara så läckra! Lackade och med bling- såå snygga! De finns att beställa på Top Horse och kostar ca 700 kr om jag inte minns fel. De skulle vara jättesnygga på Ernst när vi tränar dressyr. Vill ha!   


 

Just det här täcket på bilden hittade jag på e-bay. Det tillhör Platinum edition hos Eskadron, men den här modellen har jag inte hittat hos någon svensk återförsäljare, tyvärr. Ernst skulle vara såå fin i det här täcket. På e-bay kostar det strax över 1000lappen plus frakt till Sverige från England.


 

Det här snygga fleecetäcket tillhör Jan Brinks kollektion. Jättefint och mysigt täcke! Jag gillar den fluffiga halsdelen som gör att det ser extra mysigt ut. Eftersom Ernst är svart, så passar han lika fint i vinrött som i marinblått- även om min favvofärg på Ernst är just marinblått..


 

Den här antislip padden är från Hööks och heter ordagrant "Pad Dressyr X-pert Antislip Equi-Guard". Den innehåller memory foam, precis som vissa bäddmadrasser gör (en sådan vill jag också för övrigt ha..). Det låter både skönt och bra för hästen. Ernst vill gärna ha en sådan har han sagt. Tyvärr finns den bara i vitt- än så länge i allafall- och kostar 349 kr.


  

Nu har det kommit nummerlappar med bling! Hur läckert är inte det? ÄNTLIGEN!! säger jag bara   Du kan få den med någon eller flera av ovanstående färger. Själv skulle jag vilja ha en med vanliga genomskinliga stenar. Det här kan man ju göra själv genom att ta sin vanliga nummerlapp och sätta stenar på som man köper på t ex Panduro. Var inte snål i såfall utan köp äkta swarovskistenar. Det gör jätteskillnad- tro mig!! Vill man köpa dem så hittar man dem här http://www.ridsportbutiken.net/sv/hast/tavlingstillbehor/nummerlapp-med-swarovski.html De kostar bara 89 kr, vilket jag tycker är billigt för något som kan göras unikt.


De här byxorna är ju så sjukt snygga! De tillhör Pikeurs nyaste kollektion och modellen heter Graciella. Pikeur är inga billa byxor, men det är en vääldigt lång hållbarhet på dem. Jag har två par byxor som jag i princip använt varje dag i 8 års tid och inte förrän nu har de börjat se slitna ut. =värda vartendaste öre! Kostar ca 2000 kr i butik.

  

 

Pikeur har även släppt den här modellen som både är prisvärda och knäskodda, vilket jag numera föredrar för sitsens skull. Svårt att hitta tillräckligt fina bilder på ridbyxorna, men de finns här är att köpa, med fina bilder på alla läckra detaljer http://www.horsemeup.se/index.php/varumarken/pikeur/leandra-ii-nextgen-1.html

Pikeurbyxorna har alltid haft lite tråkiga färger o ingeting på dem som gör att de sticker ut i mängden. Jag har alltid köpt dem för deras enorma hållbarhet, men nu börjar även de att synas lite mer. Hurra!


 

Hur snygga är inte de här byxorna?? VILL HAAA!!   Färgen är väl inte den mest praktiska, inga att ha på sig när man putsar träns, men ändå.. Jätte, jättesnygga!! Modellen heter Pikeur Jasha och kostar ca 2300 kr i butik.


 

HV Polo är HV Polo. Jag tycker att deras kollektioner är fina överlag, även de som inte sticker ut så där väldigt. HV Polo, precis som Kingsland har aldrig varit rädda för att sätta sina loggos kors och tvärs över plaggen.. De här byxorna skulle jag också väldigt gärna vilja ha! De är snygga och lite tidslösa..


 

Till så snygga ridbyxor, så måste man ju så klart ha ett snyggt skärp! Jag som gillar bling, hade gärna velat ha ett sånt här. HV Polo har för övrigt också väldigt snygga skärp..










 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristin - 4 april 2014 15:53

Min blogg finns numera här; http://www.nattstad.se/minah%C3%A4stbravader Efter 5 år här, känns det som om det är dags att prova något nytt  =) ...

Av Kristin - 4 april 2014 15:26

Kod för att importera min blogg till Nattstad: 7122057157

Av Kristin - 3 april 2014 10:31


Jag har äntligen fått börja rida i paddocken! Tänk vad skönt det är när man suttit "inlåst" i ridhuset och harvat en hel vinter. Stackars Ernst är verkligen livrädd för att vara ute utanför gården och när jag promenerar med honom på grusvägen får han...

Av Kristin - 29 mars 2014 17:59


Just nu vill jag bara till stallet! Är på jobbet för andra dagen i rad och har inte kunnat rida. Eftersom Ernst inte har något vidare kondis efter att bara ha skrittat några gånger i veckan med mig på ryggen så tar vi det lugnt. I förrgår red jag i...

Av Kristin - 26 mars 2014 22:39


Just nu är det mycket. Ernst hade lite hakar på tänderna som ploppat upp efter att han blev raspad i höstas. Han ska nu gå varannan dag i ca två veckor så de små såren i kinderna hinner läka. Jag tycker inte att det är så stor skillnad i munnen på ho...

Ovido - Quiz & Flashcards