Direktlänk till inlägg 28 september 2013

Shopping

Av Kristin - 28 september 2013 14:53

Jösses vad med folk det var på loppisen! Vi var där 9.45 och redan då började det fyllas på rejält med köpare. Vi åkte i fyra bilar från stallet, totalt 14 personer blev vi. Jättekul!!

Jag fyndade rejält den här gången och är jättenöjd! Det blev två ylletäcken, ett fleecetäcke med hals, ett nytt skritttäcke i fleece, 4 vita benpaddar, ett par korta bakbensskydd och ett par öppna frambensskydd, ett par slutna höga skydd, ett par handskar, två par (nya) strumpor, två stora himalyasaltstenar, två bett, en elastisk täckesgjord, ett par nya helskodda ridbyxor i manchester och ett stalltäcke med magneter från Veredus. Jag gjorde av med 1200kr på ett ungefär och det inkluderar även parkering och fika för mig och min mamma. J Ä T T E billigt med andra ord!    Eller..ja..inte billigt kanske, men massor av fynd. Magnettäcket kostar ca 2500-3000kr så bara där liksom.. Det är inte mycket använt och bara tvättat 2 ggr.

Hittade ett jättefint mörkt rostfärgat schabrak med matchande benlindor, men jag tvekade och väntade för länge så någon annan köpte det. Det är jag lite sur på mig själv för nu, eftersom det hade varit toksnyggt på Ernst.

Hade väl velat hitta något snyggt och annorlunda pannband, men de som var snygga var ju tyvärr svarta eller i storlek cob. Nå, så kan det vara.

Det ena ylletäcket var väldigt hårigt på undersidan (kostade hela 30 kr för övrigt) så det fick åka i tvättmaskinen när vi kom till stallet.

Efter det åkte jag hem. Jag hade faktiskt lite ont i huvudet och behövde komma hem och sätta mig ner. Inte klokt vad med folk det var på loppisen! En del gamla bekanta stötte jag också på. Inte så konstigt kanske, eftersom hästvärlden inte är alltför stor.

Ser redan fram mot vårens loppis!   

Rolex matte och familj drog vidare till Västerås för att kolla in Glada Hästens medlemsdag och för att sedan åka och titta på en hästtransport. Jag tyckte JAG shoppade idag, men det visar sig nog att de shoppade mest!   

Stallägarna följde med i sin bil för att fynda vidare där. De hittade "bara" ett nytt vinter utetäcke med helhals till sin lilla Benji. De hoppades nog hitta mer på GH.

Själv sitter jag här med en kaffekopp och hämtar mig. Tänkte åka ut till stallet strax. Det har verkligen varit märkligt väder idag, med regn, sedan sol, sedan regn igen och sedan sol och regn samtidigt.

Ernst har ett bra täcke på sig och får vara ute till ca 16 idag. Ska bli kul att prova lite täcken på honom. Undras vad han säger om magnettäcket..

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristin - 4 april 2014 15:53

Min blogg finns numera här; http://www.nattstad.se/minah%C3%A4stbravader Efter 5 år här, känns det som om det är dags att prova något nytt  =) ...

Av Kristin - 4 april 2014 15:26

Kod för att importera min blogg till Nattstad: 7122057157

Av Kristin - 3 april 2014 10:31


Jag har äntligen fått börja rida i paddocken! Tänk vad skönt det är när man suttit "inlåst" i ridhuset och harvat en hel vinter. Stackars Ernst är verkligen livrädd för att vara ute utanför gården och när jag promenerar med honom på grusvägen får han...

Av Kristin - 29 mars 2014 17:59


Just nu vill jag bara till stallet! Är på jobbet för andra dagen i rad och har inte kunnat rida. Eftersom Ernst inte har något vidare kondis efter att bara ha skrittat några gånger i veckan med mig på ryggen så tar vi det lugnt. I förrgår red jag i...

Av Kristin - 26 mars 2014 22:39


Just nu är det mycket. Ernst hade lite hakar på tänderna som ploppat upp efter att han blev raspad i höstas. Han ska nu gå varannan dag i ca två veckor så de små såren i kinderna hinner läka. Jag tycker inte att det är så stor skillnad i munnen på ho...

Ovido - Quiz & Flashcards