Alla inlägg den 10 augusti 2013

Av Kristin - 10 augusti 2013 09:36

*gäsp*

I morse hade jag fodringen och utsläpp i stallet. Med mig hade jag M som äger Mille. Det är hennes första stalljour, så idag hjälptes vi åt. Eller ja..hon hade redan tagit ut hö i hagarna och gett kraftfoder när jag kom, men ändå..

Tror inte att hon eg behövde någon hjälp, men det är väl skönt att ha lite back-up första gången. Sopade och gjorde snyggt och åkte hem igen.

Idag ska vi åka och titta på (ytterligare) ett hus. Lite stöddigt att leta hus och häst samtidigt, men nu blev det bara så. Har fått hem lite papper på nederlänska om en häst jag tittat på. Den kommer alltså från Holland och jag fick veterinär papper och röntgen papper att översätta. Tack och lov för Google translate!    

Nu är röntgenplåtarna två år gamla och hästen bara 4 år, så hästen ska röntgas om. Skönt att få en nyröntgad häst (om han går igenom dvs) så det inte dykt upp någon otäckt.

Det har börjat pirra lite i magen- jag har väl börjat fatta att jag ska lägga så mycket pengar på en häst, en fin häst, en egen häst. Hoppas allt går bra nu!

Mormor ska nog ut i stallet idag, så jag tordes faktiskt inte mocka i morse. Lite komiskt att jag helst låter bli, men hon blev riktigt sur sist jag mockade och hon kom ut, så jag aktar mina halta löss!   

 

Ovido - Quiz & Flashcards